شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال: با تشکیل وزارت ورزش سر مردم کلاه گذاشتند

همان آقایان مجلس‌نشین هم‌اکنون وارد حوزه‌های مدیریتی ورزش شده و حتی در سفر به لندن و دیگر کشورها همراه مدیران ارشد ورزش شده‌اند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تاکید کرد که شکست و ناکامی فوتبال ایران به کی‌روش و کفاشیان مربوط نمی‌شود.

سید کاظم اولیایی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به شرایط تیم ملی فوتبال و شکست شاگردان کی‌روش مقابل لبنان گفت: از گذشته‌های دور گفته‌اند "کسی که جو بکارد، گندم درو نمی‌کند". ما از چند سال پیش زمینه‌های این شکست را به دست خودمان فراهم کرده‌ایم و اکنون تاوان کم کاری‌هایی را می‌دهیم که هیچ‌گاه فکری برای درمان این فوتبال نکرده‌ایم.

وی افزود: در فوتبال روز دنیا تیم‌های مدعی ملی همواره ساختار درونی خود را از باشگاه‌های موفق خود می‌سازند و با بهره‌گیری از توان بازیکنان بزرگ باشگاه‌های خود زمینه موفقیت تیم ملی‌شان را هم فراهم می‌کنند اما در کشور ما دو تیم استقلال و پرسپولیس به عنوان پشتوانه‌های اصلی تیم ملی شرایط بسیار وحشتناکی را به خود می‌بینند و طبیعی است در این چنین شرایطی تیم ملی ما هم مقابل تیمی نظیر لبنان به راحتی هر چه تمام‌تر ببازد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تصریح کرد: من امروز به جرات تاکید می‌کنم که فوتبال ما در بدترین موقعیت و شرایط باشگاهداری به سر می‌برد و اگر در همین شرایط می‌توانیم سهمیه‌های حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را کسب کنیم فقط با آمارهای دروغین و سندهای کاغذی است.

وی با انتقاد شدید از رفتار وزارت ورزش با دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: وقتی وزیر ورزش به خودش اجازه می‌دهد برخلاف اساسنامه فیفا و فدراسیون فوتبال مدیران این دو باشگاه را هر وقت که بخواهد عزل و نصب کند و این دو باشگاه را محلی برای بده و بستان‌های خودش بکند، نباید انتظاری بیش از این از فوتبال ملی کشور داشت. بی شک همه می‌دانند فوتبال ملی چکیده فوتبال باشگاهی هر کشور است و وقتی یک کشور در عرصه باشگاهداری ضعیف و ضعیف‌تر شود فوتبال ملی آن هم با همین سرعت دچار زوال خواهد شد.

وی گفت: بی شک لیگ مریض، فوتبال ملی مریض را سبب خواهد شد. به شخصه معتقدم تا زمانی که این عزل و نصب‌های عجیب و قریب در فوتبال ما اتفاق افتاده و روند باشگاهداری هم تغییر نکند آشفته بازار فوتبال همچنان به قوت خود باقی خواهد بود و نباید انتظاری برای فرار از آن در نظر گرفت. به قولی"کسی که باد کاشته یقین بدانید طوفان درو خواهد کرد".

اولیایی با تاکید براینکه شکست فوتبال ایران مقابل لبنان یک سرشکستگی بزرگ برای ما بود، گفت: خیلی امیدوار بودیم بعد از موفقیت‌های اخیر در المپیک و پاراالمپیک لندن، فوتبال هم بتواند حیثیت از دست رفته خود را با صعود بی دغدغه به جام جهانی بازیابی کند اما این شکست تداوم همان ناکامی های گذشته و سرشکستگی بزرگ این فوتبال بود.

وی در پاسخ به این سوال که راه چاره برای فرار از این شرایط چیست، گفت: ما باید با یک عقل مدیریتی صحیح این مشکل را حل کرده و مهم‌تر از آن این که فوتبال باید از دست مدیران سیاسی خارج شود.

این عضو اتحادیه فوتبال باشگاهی کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا کنار گذاشتن سرمربی تیم ملی در این شرایط دردی از ما دوا خواهد کرد گفت: به نظر من این یک کار کاملا غیر عاقلانه و غیر مفید است. مشکل فوتبال ما کی‌روش نیست. ما باید ببنیم در چند سال گذشته چه کرده ایم و کدام بازیکن ستاره را ساخته ایم که کی روش از آن در ترکیب تیمش استفاده نکرده است. فوتبال ما بیش از هر چیز امروز نیاز به خارج شدن از قید و بند های سیاسی دارد و تازمانی که سیاسی کاری در این رشته باشد ما همین شرایط را خواهیم داشت.

وی در رابطه با اینکه تا چه حد فدراسیون فوتبال را در بروز این ناکامی دخیل می دانید، گفت: در این که فدراسیون باید به وظایف خود عمل کند شکی نیست اما من فکر می کنم فدراسیون فوتبال هر آنچه را که می توانسته برای فوتبال ملی انجام داده. اما این باشگاه‌های ما بوده‌اند که شرایط بسیار بدی را به خود دیده و نهایتا زمینه تشکیل این تیم ملی مریض را فراهم آورده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اولیایی با تاکید بر اینکه مرض فوتبال ما بسیار بزرگ تر و بیشتر از عدم صعود به جام جهانی است، گفت: صعود به جام جهانی نشان از توانمندی یک ملت است که امیدوارم به آن صعود کنیم اما این امیدواری کافی نیست و بیش از هر چیز باید تلاش کنیم و مطمئن باشید که بدون تلاش هیچ چیز دست ما را نخواهد گرفت.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا مجلس شورای اسلامی توانسته حق خود را در قبال فوتبال ادا کند، گفت: به نظر من تشکیل وزارت ورزش کلاهی بود که مجلس تنها با بهانه پاسخگو کردن رئیس دستگاه ورزش سر مردم گذاشت و همان آقایان مجلس نشین هم‌اکنون وارد حوزهای مدیریتی ورزش شده و حتی در سفرهای به لندن و دیگر کشورها همراه مدیران ارشد ورزش شده‌اند. ای کاش ساختار ورزش ما همان ساختار قدرتمند سازمان تربیت بدنی را حفظ می کرد چرا که تشکیل وزارت ورزش علاوه بر طولانی شدن بروکراسی اداری چیزی جز آمد و شدهای سیاسی برای ورزش ایران نداشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016