چهارشنبه 12 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران چهار پله ديگر در رده بندی فيفا نزول کرد

• لبنان ۱۵ پله صعود کرد

مهر ـ فوتبال ايران در تازه‌ترين رده بندی فيفا که روز چهارشنبه منتشر شد، با نزولی چهار پله‌ای مواجه شده است که اين نزول می‌تواند ناشی از شکست شاگردان کی‌روش مقابل لبنان در مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرگزاری مهر، فوتبال ايران در آخرين ديدار خود در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل مقابل لبنان تن به شکست يک بر صفر داد که اين شکست نزولی چهار پله‌ای را در جدول فيفا به همراه داشته است.

ايران با ۵۴۹ امتياز در آسيا بعد از ژاپن، کره جنوبی و استراليا در رده چهارم قرار گرفته است. ژاپن با ۸۱۸ امتياز در رده ۲۳ جهان و اول آسيا، کره جنوبی با ۷۷۶ امتياز در رده ۲۵ جهان و دوم آسيا و استراليا با ۷۰۲ امتياز در رده ۳۴ جهان و سوم آسيا ايستاده‌اند.

کره جنوبی که حريف تيم ملی فوتبال ايران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است، نسبت به ماه قبل يک پله صعود داشته و بالاتر از استراليا قرار گرفته است. استراليا در اين ماه با ۹ پله نزول در رده بندی فيفا مواجه شده است که اين می تواند به خاطر عملکرد ضعيف اين تيم در مسابقات انتخابی جام جهانی باشد.

از نکات جالب توجه اين رده بندی صعود ۱۵ پله‌ای لبنان بوده که با برتری مقابل ايران در رده دوازدهم فوتبال آسيا و ۱۰۹ جهان قرار گرفته است. يونان هم موفق شده خود را به جمع ۱۰ تيم برتر جهان برساند.

اسپانيا همچون ماه‌های گذشته با ۱۶۱۱ امتياز در صدر قرار دارد و آلمان با ۱۴۵۹ امتياز در تعقيب برترين تيم جهان است.

رده بندی ۱۰ تيم برتر جهان به اين شرح است:
۱- اسپانيا ۱۶۱۱ امتياز
۲- آلمان ۱۴۵۹ امتياز
۳- پرتغال ۱۲۵۹ امتياز
۴- آرژانتين ۱۲۰۸ امتياز
۵- انگلستان ۱۱۹۶ امتياز
۶- هلند ۱۱۴۱ امتياز
۷- اروگوئه ۱۱۴۰ امتياز
۸- ايتاليا ۱۱۰۶ امتياز
۹- کلمبيا ۱۱۰۲ امتياز
۱۰- يونان ۱۰۲۹ امتياز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016