سه شنبه 9 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
20 دی» مسی بهترين بازيکن سال جهان شد، هت تريک توپ طلا در گالا، پانا
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليونل مسی برنده کفش طلای فوتبال اروپا شد

مسی؛ برای هميشه بارسا

ليونل مسی کفش طلای فوتبال اروپا را دريافت کرد. او همزمان با دريافت اين جايزه رويای خود را پايان دادن به فوتبالش در بارسلونا عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بازيکن آرژانتينی آبی‌-اناری‌ها با زدن ۵۰ گل در فصل گذشته ليگا، با چهار گل اختلاف، بالاتر از کريستيانو رونالدو ايستاد و برنده کفش طلای فوتبال اروپا در فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱ شد. اين جايزه به بازيکنی داده می‌شود که بيشترين گل را در يکی از ليگ‌های داخلی اروپا به ثمر برساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مسی با دوگلی که شنبه شب به "رايو وايکانو" زد، تعداد گل‌های دوران حرفه ای اش را به ۳۰۱ گل رساند. اين بازيکن ۲۵ ساله که از ۱۳ سالگی برای باشگاه بارسلونا بازی کرده، يک بار هم در سال ۲۰۱۰ اين جايزه را برده بود: "اين جايزه يک عنوانی تيمی است. هر بار که جايزه انفرادی را می‌برم، همين حرف را می‌زنم. اين جايزه برای يک بازيکن نيست، برای گل‌هايی است که زدم ولی بدون کمک هم‌تيمی‌هايم، يک گل هم نمی‌توانستم بزنم."

او با تشکر از مسئولان باشگاه بارسلونا ابراز اميدواری کرد، تا پايان عمر ورزشی‌اش در اين باشگاه بماند.

مسی که نخستين بار در سال ۲۰۰۴ در رقابتی رسمی برای کاتالان‌ها به ميدان رفت، به غير از بارسلونا برای باشگاه ديگری بازی نکرده است: "از حضورم در بارسلونا و کاری که آنها برايم انجام دادند، سپاسگزارم. می‌خواهم دوران بازيگری ام را پيش از بازگشت به آرژانتين در اين باشگاه به پايان برسانم."

قرارداد کنونی مسی – بارسا چهار سال ديگر اعتبار دارد. بر اساس بندی که در اين قرارداد آمده، مسی تنها در ازای پرداخت ۲۵۰ ميليون يورو می‌تواند به باشگاه ديگری بپيوندد. سران بارسا از هم اکنون در انديشه تمديد دوباره قرارداد مرد سال سه سال اخير فوتبال جهان هستند هر چند خود او لحظه‌ای به رفتن از نوکمپ فکر نمی‌کند: "مهم‌ترين موضوع آن است که در بارسا همچنان پيشرفت کنم و می‌خواهم تا پايان فوتبالم همين کار را انجام دهم."

لوئيس سوآرس، بازيکن سال‌های دور تيم ملی اسپانيا کفش طلای اروپا را به مسی اهدا کرد. هيچ‌يک از برندگان اين جايزه که از سال ۱۹۶۸ به برترين گلزن باشگاهی در اروپا اهدا می‌شود، نتوانستند، به آمار ۵۰ گل زده مسی دست پيدا کنند.

تيتو ويلانووا، سرمربی بارسلونا هم در واکنش به دريافت جايزه مسی گفت: "فکر نمی‌کنم دوباره بازيکنی مثل لئو (مسی) را در فوتبال ببينيم. علت اصلی اين موضوع، درک او از فوتبال است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016