سه شنبه 17 شهریور 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تنزل 5 پله‌اي مخابرات ايران در جداول ‌EIU ، متقارن با آيين گشايش نمايشگاه تلكوم 2004، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
در شرايطي تنزل 5 پله‌اي مخابرات ايران در جداول ‌EIU (واحد اطلاعاتي اكونوميست) اعلام مي‌شود كه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، 2 تن از معاونان وي و تعدادي از مديران و كارشناسان وزارتخانه و شركت مخابرات ايران براي حضور در تلكوم 2004 آسيايي در كره به سر مي‌برند؛ حال اين سؤال باقي است كه اگر حضور مديران وزارت ارتباطات در اين نمايشگاه‌ها و همايش‌ها نمي‌تواند براي پيشبرد كشورمان در بخش ارتباطات مؤثر باشد، پس دستاورد اين گونه سفرها چيست؟
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همايش و نمايشگاه آسيايي موسوم به تلكوم 2004 آسيايي با شعار «محوري ارتباطات و فناوري اطلاعات، راهي به سوي آينده است» بعد از ظهر دوشنبه در شهر بوسان كره‌ي جنوبي گشايش يافت.
به گزارش ايسنا از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، در اين آيين گشايش، «رو - مو - هيون» رييس جمهوري كره‌ي جنوبي با تاكيد بر نقش قاره‌ي آسيا در تكوين تمدن جهاني، گفت: آسياي امروز راهنمايي به سوي آينده را بر عهده دارد.
وي، افزود كه كشورش توانايي ارتباطات و فناوري اطلاعات خود را گسترش مي‌دهد و داراي 100 شركت فعال در اين زمينه است، بيشترين كاربران اينترنت پر سرعت را دارد و دولت الكترونيك را با هدف شفاف‌سازي، پياده مي‌كند.
«هيون» گفت كه كره جنوبي حاضر به سرمايه‌گذاري براي گسترش سرمايه‌گذاري افزون‌تر براي گسترش فرصت‌ها در عرصه‌ي فناوري اطلاعات و نيز همكاري مشترك در اين زمينه است.
وي، كه حاضران در آيين گشايش از جمله وزيران ارتباطات كشورهايي آسيايي را «شريكان عزيز» خطاب كرد، خواستار آن شد كه فرصت‌هاي به وجود آمده براي كشورها و ملت‌هاي آسيايي، تقسيم شده و به تربيت مديران عصر ارتباطات و فناوري اطلاعات توجه بيشتري شود.
در اين آيين، «يوشيو اتسومي» دبير كل اتحاديه جهاني مخابرات نيز در سخنان كوتاه با سپاس از كره‌ي جنوبي و ساير كشورهاي حاضر در همايش و نمايشگاه «بوسان» بر تاثير فناوري اطلاعات در آينده‌ي تمدن بشري تاكيد كرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي، آسياييان را به همت افزونتر در عرصه‌ي ارتباطات و فناوري اطلاعات فرا خواند و يادآور شد كه فرصت امروز مي‌تواند عقب‌ماندگي‌هاي گذشته‌ي «قاره‌ي كهن» (آسيا) را با جهان توسعه يافته، جبران كند.
اين گزارش حاكي‌است هيات ايراني به سرپرستي ”دكتر سيد احمد معتمدي” وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، با حضور 3 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، 2 تن از معاونان و تعدادي از مديران و كارشناسان وزارتخانه در گشايش حضور داشتند.
در حاشيه اين نمايشگاه 5 روزه همايش‌هاي متعدد تخصصي موسوم به فوروم برگزار مي‌شود كه بسياري از متخصصان را با مباحث نوين در عرصه‌ي مخابرات، ارتباطات، فناوري اطلاعات، مديريت حوزه و عناويني از اين دست، آشناتر مي‌سازد.





















Copyright: gooya.com 2016