دوشنبه 21 دی 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معتمدي در جمع خبرنگاران: ظاهرا فيلترينگ برخي سايت‌ها از طرف دستگاه قضايي و راسا صورت گرفته‌است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات

وي، در مورد فيلتر شدن برخي از سايت‌ها مانند اوركات و پرشين‌بلاگ گفت: بهتر است اين موارد از طريق يك كانال و بر اساس مصوبه‌ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد، اما ظاهرا اين كار از طرف دستگاه قضايي و راسا صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ”دكتر معتمدي” وزير ارتباطات در حاشيه‌ي مراسم افتتاح رسمي طرح خدمات اينترنت پرسرعت در جمع خبرنگاران در مورد اينكه تولي‌گري IT نهايتا بر عهده‌ي كدام سازمان يا نهاد قرار گرفته است؟ گفت: مواردي مانند تكليف سياست‌گذاري، برنامه‌ريزي و نهادهايي كه راهبردهاي اصلي را ارائه مي‌كنند، برنامه‌هاي ميان مدت و بلند مدت، نظارت و اعطاي مجوز مواردي هستند كه بايد مشخص شوند؛‌ اگر اين موارد مشخص شد يعني تكليف روشن است، اما اگر منظور از متولي مسووليت باشد تمام موارد در قانون وزارت مشخص شده و تكليف آن روشن است و در مورد مرجع سياست گذاري، بر اساس اولين بند وظايف وزارت، سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي و راهبردهاي كلان بر عهده‌ي وزارت ارتباطات است و نحوه‌ي آن در ماده‌ي چهار مشخص و عنوان شده كه شوراي عالي فناوري اطلاعات زير نظر رييس جمهور تشكيل و وظايف آن هم مشخص است، لذا اگر شوراهاي ديگري وجود دارد يا بايد در اين شورا ادغام شوند و يا بايد شرح وظايف آن‌ها تغيير پيدا كند، يعني بخشي كه در شوراي فناوري اطلاعات ديده نشده مي‌تواند ادامه پيدا كند. ما با هر دو موافقيم و فرضا شوراي عالي اطلاع‌رساني احتمالا بايد بيشتر به مسايل محتوايي و فرهنگي بپردازد.

وي، ادامه داد: اساسنامه‌ي مربوط به شوراي عالي فناوري اطلاعات در كميسيون دولت قرار گرفته و فكر مي‌كنم جلسه‌ي بعدي آن اين هفته برگزار شود و طي يك يا 2 ماه آينده به دولت بيايد.

وي، در مورد تكليف شوراي عالي اطلاع‌رساني و شوراي عالي انفورماتيك، گفت: ما با شوراي عالي انفورماتيك، مشكل زيادي نداريم و به طور طبيعي بسياري از موضوعات آن خود به خود منتفي شده و بايد سازمان مديريت تصميم بگيرد كه چه اقدامي بايد انجام شود، اما در مورد شوراي عالي اطلاع‌رساني كه شايد بيشتر تداخل وجود داشته باشد، هم نظريم كه در صورت تصويب شوراي عالي در آن تجديد نظر كنيم، اما تصميم در مورد ادغام شدن آن يا حذف موارد مورد تداخل، با شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.

وي، در مورد فيلتر شدن برخي از سايت‌ها مانند اوركات و پرشين‌بلاگ گفت: من نظر و اطلاع‌ خاصي در اين رابطه ندارم، اما از قبل اعلام كرديم كه خوب است اين كار بر اساس مصوبه‌ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي يا همان كميته‌ي سه نفره انجام شود. صحبت‌هايي هم با كميته‌ي سه نفره داشتيم كه بهتر است از طريق كميته‌ي سه نفر ه اقدام كنند، اما دوستان معتقدند كه طبق قوانين اين مجوز را دارند كه اين كار صورت بگيرد، اما اعتقاد من اين است كه بهتر است اين موارد از طريق يك كانال و بر اساس مصوبه‌ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد، اما ظاهرا اين كار از طرف دستگاه قضايي و راسا صورت گرفته است.

وي، در مورد اختلالات شبكه‌ي تلفن‌همراه گفت: تجهيزات در حال نصب خصوصا در تهران در حال ورود به مدار است كه اين مساله خواسته يا ناخواسته اختلالاتي را موجب مي‌شود، اما بهتر اين است كه ما 100 تا آنتن يا يك شبكه با حجم بالا را ايجاد كنيم تا يك جا وارد شبكه و مدار شود، اما چون كمبود در شبكه محسوس است مجبوريم 10 تا 15 درصد وارد كنيم و هر آنتن كه در شبكه قرار مي‌گيرد بايد ارتباطش از نظر همسايگي با ساير آنتن‌ها ايجاد شود كه در يك يا 2 ماه آينده اين اختلالات به خاطر حجم بالا وجود خواهد داشت.

وي در مورد تاخير يا نرسيدن قبوض تلفن‌همراه به دست مشتركان، گفت: چون تلفن‌همراه دست به دست مي‌شود در موقعي كه مردم ثبت نام كردند آدرس‌هاي درستي ندارند و بعضا به همين خاطر قبوض به دست آن‌ها نمي‌رسد كه مشكلاتي ايجاد شده، اما برنامه‌اي و فرم‌هايي طراحي شده است كه اگر قبض به دست آن‌ها نرسيده آدرس دقيق‌تر داده شود تا از اين پس مشكل نرسيدن يا دير رسيدن قبوض كه بيشتر به خاطر آدرس غلط يا ناقص است به حداقل برسد، لذا اگر اين فرم يك دوره پر شود در يك دوره‌ي 2 ماهه مي‌توان آن‌ها را وارد كامپيوتر و اصلاح كرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در مورد زمان دقيق اعلام كاهش تعرفه‌ي اينترنت اظهار كرد: عدد پيشنهادي ما كه مورد كارشناسي قرار گرفته 50 درصد است با توجه به اينكه پس از اعمال اين كاهش ظرفيت ديتا 2 برابر افزايش يافته و تقاضا براي آن بيشتر خواهد شد، لذا بايد اين مساله در نظر گرفته شود كه در صورت بالارفتن تقاضا، با مشكل مواجه نشوند، ICPها اظهار كردند كه سرويس خود را به خاطر ارزان بودن از ديتا مي‌گيرند، لذا بايد بتوان اين سرويس را در نقاطي كه مي‌خواهند ارائه كنيم در غير اين‌صورت متضرر خواهند شد. پيش‌بيني مي‌كنيم اين امر تا آخر سال محقق شود.





















Copyright: gooya.com 2016