چهارشنبه 23 دی 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيلتر سايت هاى "پرشين بلاگ" و "اورکات" برداشته شد، ايرنا

دبير انجمن صنفى شرکت هاى اينترنتى اعلام کرد : فيلتر سايت هاى اينترنتى "پرشين بلاگ " و "اورکات " برداشته شد.
"پرشين بلاگ " سايت فارسي ارايه خدمات وبلاگ و "اورکات " سايت انگليسى شهر
مجازى است که اخيرا به دستور دستگاه قضايى توسط برخى آى سى پي ها مسدود شده بود.
مهندس "رضا پارسا" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در خصوص فيلتر شدن اين سايت ها افزود : سايت هاى ياد شده براساس استنباط ISPها فيلتر شده بودند و نمايندگان دستگاه قضايى در پى برگزارى جلساتى با ISPها
، به صورت کلى تذکراتى درباره برخى سايت ها داده، اما رسما به صورت موردى
به فيلتر سايتى اشاره نکرده بودند.
"پارسا" ادامه داد : نمايندگان قضايى ممکن است در جلسات مختلفى که با ISPها داشتند، به سايت هاى موردى نيز اشاراتى داشته باشند، اما در اصل به صورت کلى از سايت هايى نظير برخى سايت هاى دوست يابى، ضد دين و مخل امنيت ياد کرده اند.
"مهدى بوترابى" مدير "پرشين بلاگ " نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا درخصوص بسته شدن اين سايت گفت: اين سايت توسط برخى از ISPها فيلتر شده است.
وى، در ادامه گفت: اما طبق اطلاعاتى که از کاربران پرشين بلاگ به دست آمده در قسمت اطلاع رسانى سايت ما، منعکس شده است، هنوز هم نمى توان بر فيلتر شدن همه جانبه پرشين بلاگ توسط ISPها و يا ICPها به دستور مقامات مسوول، به طور يقين صحه گذاشت .
"بوترابى" در خصوص بازتاب فيلتر شدن وبلاگ ها گفت: قطعا بازتاب فيلتر شدن وبلاگ ها در بين وبلاگ نويس ها بسيار گسترده است و نارضايتى عمومى وبلاگ - نويس ها از اين امر مساله اى طبيعى است .
وى، گفت: استراتژى مسوولان عالى کشور، گسترش و تقويت زبان فارسى است و
قطعا امروزه گسترده ترين عرصه گسترش زبان فارسى، عرصه دنياى مجازى است و فيلتر شدن پرشين بلاگ، ضربه بزرگى به حضور زبان فارسى در اينترنت مى زند.
وى اظهاراميدوارى کرد که با پيگيرى مسوولان ذيربط در کشور، مشکل فيلتر
شدن "پرشين بلاگ " به زودى حل شود تا بيش از ۳۷۰ هزار کاربر و ۵۶ هزار وبلاگ فعال و دو ميليون نفر بازديدکننده در ماه، از نگرانى خارج شوند.
مدير پرشين بلاگ با اشاره به اينکه وزارت ارتباطات در مورد عدم رعايت مسير اجراى فيلترينگ ملاحظاتى عنوان کرده که در جاى خود قابل تامل است ، گفت: آيا تصميم گيرندگان در مورد فيلتر شدن پرشين بلاگ، به موقعيت زبان فارسى در جهان مجازى انديشيده اند؟




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سايتهاى "پرشين بلاگ" و "اورکات" از جمله سايت هايى بودند که از اوايل اين هفته فيلتر شدند. بدنبال بسته شدن شمارى از سايتها بدستور مقام هاى قضايى وانتقاد وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات، از اين اقدام، که آن را خارج از مجراى اصلى و تصميم هيات سه نفره دانسته بود، مسوولان قضايى و وزارت ارتباطات نشست مشترکى تشکيل دادند.
يک مقام آگاه وزارت ارتباطات در اين زمينه با تاييد برگزارى اين نشست و تداوم آن از تاييد اين خبر که آيا بازشدن اين دو سايت نتيجه مذاکرات روز
گذشته مسوولان وزارت ارتباطات و دستگاه قضايى است، خوددارى کرد.





















Copyright: gooya.com 2016