دوشنبه 15 فروردین 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاکید رئیس سازمان جاسوسي آمريكا CIA بر مبارزه با جرایم رایانه ای، دفتر اطلاع فناوری اطلاعات موسسه تحقیقات و توسعه ناجا

رئیس سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا اتحاد و همکاری بین سازمان های تجاری ، قانون گذاری و بین المللی مختلف را برای مبارزه با جرایم رو به رشد رایانه ای را مهم خواند و بر افزایش این روابط تاکید کرد.
به گزارش دفتر اطلاع فناوری اطلاعات موسسه تحقیقات و توسعه ناجا((e-police (ئی پلیس) ، وی که در یک کنفرانس امنیتی در سانفرانسیسکو صحبت می کرد گفت : برای مبارزه هر چه قوی تر با این جرایم باید نیروها و منابع خود را ادغام کنیم.
وی افزود : تحقیقات و تلاش های مشترک تا کنون ضربات زیادی به باند های خلاف کار اینترنتی وارد کرده است ولی با این وجود هنوز میزان دزدی اطلاعات شخصی و شماره حساب های بانکی کاهش نیافته است.
چندی پیش در یک عملیات هماهنگ بین سرویس اطلاعاتی آمریکا ، صنایع ، بازرگانان و سیستم بانکی این کشور 30 نفر به جرم دزدین 7/1 میلیون کارت اعتباری دستگیر شدند.
این افراد هزینه ای 25/2 میلیون پوندی را به دولت برای دستگیری تحمیل کردند ولی در صورت ادامه کارشان ممکن بود ضرری تا یک میلیارد دلار به سیستم بانکی وارد سازند.
همچنین سال گذشته در همکاری سرویس جاسوسی آمریکا و پلیس اسکاتلند یک هکر که مسئول حمله به تعداد زیادی از رایانه های دولتی بود دستگیر و از رایانه وی تعدادزیادی کارت اعتباری دزدیده شده کشف شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تحقیقات CIA نشان می دهد بسیاری از هک ها دارای پیچیدگی و فناوری خاصی نیستند و توسط کارمندان شرکت هایی که به سرویس های IT شرکت های معروف دسترسی دارند صورت می گیرد.





















Copyright: gooya.com 2016