چهارشنبه 1 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پائین‏ترین سرعت اینترنت خاورمیانه در ایران، مهر

رئیس انجمن شرکتهای اینترنتی گفت: امروزه یکی از شاخصهای توسعه جوامع تعداد کاربران اینترنت پر سرعت ‪ ADSL‬است و ایران در این زمینه در رتبه پایینی حتی در منطقه خاورمیانه قرار دارد.

مسعود ریاضیات در گفتگو با مهر ضمن اشاره به کیفیت نامناسب خدمات اینترنتی در کشور گفت: به رغم تلاش‌های زیادی که از طرف دولت و بخش خصوصی برای ارائه اینترنت پر سرعت به ‌کاربران صورت گرفته است در خوشبینانه ‌ترین حالت فقط ‪ ۱۰۰‬هزار کاربر خطوط اینترنت پر سرعت ADSL‬ در کشور وجود دارد که در مقایسه با تعداد کل کاربران رقم بسیار ناچیزی است.

وی با تاکید بر سرعت پایین اینترنت در سرویس دایال آپ برای مصارف کاربران خانگی افزود: با کارتهای اینترنت فقط می‌توان کارهای محدودی مانند باز کردن چند صفحه" وب" معمولی، چت و چک کردن پست الکترونیکی پرداخت. به عبارتی با این سرعت پایین اینترنت عملا استفاده از بسیاری از کاربردهای این شبکه مانند آموزش الکترونیکی امکانپذیر نیست.

ریاضیات با اشاره به بحث ایجاد دولت الکترونیکی در کشور اظهار داشت: دولت گام‌هایی برای ایجاد دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و دانشگاههای مجازی برداشته ‌است اما با محدودیت سرعت برای کاربران خانگی که بخش عمده‌ای از مخاطبان این طرح‌ها هستند نمی‌توان به فرهنگ‌ سازی برای استفاده از این برنامه‌ها پرداخت. همچنین برنامه‌های زیادی در کشور در زمینه دولت الکترونیکی و آموزش الکترونیکی در حال انجام است اما متاسفانه پایین بودن سرعت اینترنت یکی از بزرگترین مشکلات در به کارگیری آنها است .

رئیس انجمن شرکتهای اینترنتی ادامه داد: اینترنت، مهمترین عامل توزیع و نشر دانش در دنیا است در حالی که یک دانشگاه در یکی ‌از روستاهای سوئد دارای حداقل یک "ترا" بیت پهنای ‌باند اینترنت است، دانشجویان ما حتی در بهترین دانشگاهها به دلیل سرعت پایین به زحمت می‌توانند از امکانات آموزش مجازی و الکترونیکی استفاده کنند.

وی درباره ادعاهای موجود درباره تامین پهنای باند و کافی بودن سرعت اینترنت در ایران گفت: اینترنت مانند یک جاده است که تبادل اطلاعات از آن صورت می‌گیرد و صرف ادعای ایجاد کردن این جاده نمی‌تواند به معنای فراهم کردن پهنای باند مناسب برای کاربران باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ریاضیات افزود: اکنون که دولت تامین پهنای باند را در انحصار خود دارد باید پهنای باند مناسبی در شان کشورمان و معادل‌کشورهای منطقه مانند ترکیه و امارات تامین کند.

رئیس انجمن شرکتهای اینترنتی تاکید کرد: متولیان امر باید با فراهم کردن ظرفیت بالای پهنای باند اینترنت برای کشور، سامان دهی شرکت‌های ارائه ‌دهنده خدمات اینترنتی، کاهش قیمت اینترنت، اعمال نظارت‌های موثر از طرف انجمن‌های ذیربط، به روز کردن تجهیزات مخابراتی و حذف محدودیت‌های فعلی به افزایش سرعت و کیفیت اینترنت برای کاربران نهایی بپردازند.





















Copyright: gooya.com 2016