پنجشنبه 11 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعات پاك نشدهی تلفن‌های همراه قديمی كاربران را تهديد مي‌كند، ايسنا

نتايج يك تحقيق نشان داد يك پنجم از دستگاه‌هاي تلفن همراه دست دوم همچنان حاوي اطلاعات مهم اداري و شخصي‌اند.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در بررسي بيش از 160 دستگاه تلفن همراه دست دوم اطلاعات مختلفي از جمله جزييات حقوق،‌ داده‌هاي مالي شركت و اطلاعات پزشكي شخصي يافت شد و تقريبا حدود يك چهارم از آن‌ها حاوي اطلاعاتي بودند كه براي شناسايي صاحب و كارفرماي وي كافي بودند.

دستگاه‌هاي بلك بري دورانداخته شده دستگاه‌هاي داراي بيش‌ترين حجم از اطلاعات بودند كه در شماري از موارد با وجود ويژگي‌هاي امنيتي بدون حفاظت مانده بودند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




43 درصد از دستگاه‌هاي بررسي شده حاوي اطلاعاتي بودند كه به وسيله آن‌ها اشخاص، سازمان‌هاي آن‌ها يا اطلاعات شخصي معيني قابل شناسايي بوده و در نتيجه تهديد بالايي براي اشخاص و سازمان‌ها به وجود مي‌آورند.

اين مطالعه در يك مورد از دستگاه بلك بري به عنوان مثال نام برده كه به وسيله‌ي مدير فروش اروپا، خاورميانه و آفريقاي يك شركت ژاپني بزرگ مورد استفاده قرار گرفته بود.

بازيابي تماس‌هاي ثبت شده، كتاب آدرس، پيام‌ها و يادداشت‌هاي روزانه از اين دستگاه ممكن بوده و اطلاعاتي كه به دست آمد شامل طرح تجاري سازمان، هويت مشتريان و وضعيت ارتباط با آن‌ها بود.

اين پژوهش فقدان آگاهي سازمان‌ها در مورد ميزان داده‌هايي كه از دستگاه‌هاي تلفن همراه قابل بازيابي هستند را برجسته ساخت؛ گفته شده با توجه به اين كه بيش‌تر اين دستگاه‌ها در بخشي از سرويس ارتباطات سيار توسط يك تامين كننده فراهم شده و پس از يك سال كنار گذاشته شدند وضعيت را پيچيده‌تر مي‌كند.

در اين بررسي كه توسط BT، دانشگاه گلامورگان در پونتي پريد و دانشگاه اديت كووان انجام گرفته 161 دستگاه تلفن همراه خريداري شده از سايت‌هاي حراج آنلاين يا دستگاه‌هايي كه براي پژوهش اعطا شده بودند مورد بررسي قرار گرفتند.





















Copyright: gooya.com 2016