جمعه 1 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناهنجاری ژنتيکی عامل گسترش سرطان کشف شد، مهر

محققان دانشگاه شيکاگو با کشف ناهنجاری در مجموعه ژنهای ۴۹ بدن افراد مبتلا به سرطان، اين ناهنجاری ها را عامل مقاومت بدن شخص در برابر درمانهای متفاوت و در نتيجه گسترش بيماری در بدن افراد اعلام کردند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه شيکاگو علائم ژنتيکی را که توانايی پيشگويی ميزان تاثير داروهای ضد سرطان بر بدن بيمار را خواهد داشت کشف کردند. اين علائم پزشکان را از ميزان مقاومت بدن فرد در مقابل انواع داروها مطلع خواهد کرد.

محققان دريافتند که در بسياری از انواع سرطانها ژنهای ۴۹ فرد، مجموعه ای که به عنوان IRDS نيز شناسايی می شوند دچار ناهنجاری بوده و با بررسی ۳۴ نوع مختلف از سرطان های سلولی و صدها نوع از سرطانهای انسانی موفق به کشف ارتباط ميان IRDS و پايداری در مقابل پرتو درمانی شدند. به اين معنی که ميزان ناهنجاری در اين ژنها با پايداری بدن فرد در مقابل پرتو درمانی در ارتباط مستقيم است.

همچنين اين علائم ژنتيکی در سرطان سينه توانايی تعيين نوع مقاومت انواع سلولهای سرطانی را با شيمی درمانی خواهد داشت که در اين صورت با تشخيص چگونگی پايداری سلولهای سرطانی در مقابل شيوه درمانی و بهبود اين شيوه های درمانی توسط پزشکان، احتمال درمان اين نوع از سرطان به ميزان چشمگيری افزايش خواهد يافت.

بر اساس گزارش تاپيکس، محققان بر اين باورند که گسترش اطلاعات در زمينه اين ناهنجاريهای ژنتيکی می تواند به زودی منجر به تحولی بزرگ در شيوه های درمانی اين بيماری مهلک شده و جان بسياری از انسانها را حفظ خواهد کرد.





















Copyright: gooya.com 2016