دوشنبه 4 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اختراع دستگاه توليد آب از جريان هوا، مهر

گروهی از محققان موفق به توليد دستگاهی شده اند که قادر است با عبور دادن جريان هوا از ميان فيلتر های مخصوص خود آب آشاميدنی توليد کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، گروهی از محققان کانادايی شرکت Element Four ابزاری را به نام" آسياب" توليد کرده اند که می تواند از منبعی بزرگ و در جريان به نام هوا، آب توليد کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين دستگاه با مکش هوای مرطوب و عبور دادن آن از ميان فيلتری مخصوص، هوا را سرد کرده و آن را به قطرات آب تبديل می کند. آسياب توانايی توليد روزانه ۱۲ ليتر آب را داشته که اين ميزان در روزهای طوفانی و با افزايش ميزان رطوبت هوا افزايش می يابد.

به گفته دانشمندان استفاده از اين دستگاه علاوه بر اينکه می تواند توليد آب را در کشورهای در حال توسعه افزايش دهد، در عين حال می تواند به عنوان راه حلی موثر برای تامين آب ميليونها انسان که روزانه در سرتاسر جهان با کم آبی مواجه هستند مورد استفاده قرار گيرد.

ميزان انرژی مورد نياز دستگاه "آسياب" برابر مصرف انرژی الکتريکی سه لامپ معمولی بوده و می تواند افراد را از سيستم توليد آب شهری که همواره دچار مشکلات و هزينه های متفاوت است، رها سازد.

بر اساس گزارش ديلی ميل، پهنای اين دستگاه ۹۱ سانتيمتر بوده و گروه توليد کننده اين دستگاه قيمت آن را در حدود ۸۰ دلار تخمين زده اند. در عين حال هزينه توليد يک ليتر آب در اين دستگاه ۲۰ پنس اعلام شده است.





















Copyright: gooya.com 2016