دوشنبه 4 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تا سال ۲۰۱۳ شمار مشترکان تلويزيون اينترنتی جهان سه برابر می‌شود، ايسنا

طبق گزارش يک موسسه‌ی تحقيقاتی بازار تلويزيون اينترنتی يا IPTV ظرف پنج سال آينده شاهد رشد قوی خواهد بود و شمار اشتراک‌های IPTV در سال ‌٢٠١٣ به ‌٥٧ ميليون می‌رسد که سه برابر آمار سال ‌٢٠٠٨ محسوب می‌شود.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس گزارش Informa Telecoms&Media، خانه‌های دارای IPTV حدود چهار درصد از خانه‌های مجهز به تلويزيون جهان محسوب می‌شوند و تنها ‌١٤ کشور در آن زمان بيش‌تر از يک ميليون مشترک IPTV خواهند داشت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته‌ی تحليلگر اينفورما، بخشی از اين رشد که به اعتقاد برخی تا اندازه‌ای محدود است نتيجه مستقيم ماهيت نسبتا اشباع شده بازار تلويزيون چند کاناله است که در آن تقريبا هر مصرف کننده IPTV از يک ارايه کننده ديگر اين خدمات گرفته می‌شود.

اين تغيير در حال روی دادن است؛ طبق پيش‌بينی اين گزارش، حدود ‌٦/١٨ ميليون خانه دارای اشتراک IPTV تا پايان سال جاری ميلادی وجود خواهد داشت که نسبت به سال گذشته هشت ميليون افزايش يافته‌اند و آسيا اقيانوسيه و اروپای غربی هر کدام سه ميليون مشترک جديد و آمريکای شمالی ‌٧/١ ميليون مشترک جديد به شمار مشترکان IPTV اضافه می‌کنند.

به گفته‌ی تحليلگران اينفورما، انتظار می‌رود بيش‌تر رشد اين بازار در آسيا اقيانوسيه باشد. تا سال ‌٢٠١٣ آسيا اقيانوسيه ‌٢/٢٢ ميليون مشترک از کل ‌٥٧ ميليون مشترک IPTV در جهان را به خود اختصاص خواهد داد که تنها ‌١٠ ميليون از اين مشترکان در چين خواهند بود و اين کشور را از لحاظ بزرگ‌ترين شمار مشترک در مکان نخست قرار می‌دهد.

آمريکا با ‌٩/٩ ميليون در زمينه‌ی شمار مشترکان IPTV پس از چين قرار خواهد گرفت که با توجه به ضريب نفوذ بالای کابل و ماهواره در اين کشور ممکن است برخی را شگفت‌زده کند.

فرانسه در اين بازار جلوتر از ساير کشورهای اروپايی قرار خواهد گرفت و سال ‌٢٠١٣ در حدود ‌٩/٤ ميليون خانه مجهز به IPTV خواهد داشت که از ‌٦/٣ ميليون در سال ‌٢٠٠٨ بيش‌تر هستند.

همچنين بالاترين ضريب نفوذ IPTV متعلق به هنگ کنگ است که تا سال ‌٢٠١٣ نيمی از

خانه‌های آن IPTV خواهند داشت و پس از اين کشور، سنگاپور با ضريب نفوذ ‌٢٠ درصد و فرانسه با ‌١٨ درصد قرار می‌گيرند.

اما انتظار می‌رود اين رشد در سال‌های آينده کند شود زيرا بازاريابی IPTV بر روی مناطق شهری تمرکز يافته‌اند.

لازم به ذکر است IPTV سيستمی را تعريف می‌کند که با استفاده از پروتکل اينترنت و از طريق اتصالات باند پهن برنامه‌های تلويزيونی را در خانه‌ها پخش می‌کند و برخورداری از آن نيازمند داشتن اشتراک و يک دستگاه IPTV است.





















Copyright: gooya.com 2016