پنجشنبه 14 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایران قصد دارد موشک حامل موجود زنده به فضا پرتاب کند، ریا نووستی

"محمد ابراهیمی" معاون رییس سازمان هوا-فضای ایران روز سه شنبه اطلاع داد که ایران در آینده نزدیک قصد دارد که یک موشک ساخت کشور حامل موجودات زنده را به فضا پرتا کند.

به گزارش «ریا نووستی» از رسانه های گروهی ایران معاون سازمان هوا-فضای جمهوری اسلامی گفت: در آینده نزدیک قصد داریم که موشک "کاوشگر-3" و "کاوشگر-4" که حامل جانوران خواهند بود را به فضا پرتاب کنیم.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اولین پرتاب موشک ایرانی به فضا مورخ 4 فوریه سال جاری باعث نگرانی در غرب و روسیه شد چرا که به اعتقاد کارشناسان این بدان معناست که تهران به ساخت موشک بالستیک دوربرد نزدیک می شود.

ماه گذشته راكت"كاوش- 2" با موفقیت به فضا پرتاب شد و با انجام ماموریت خود با چتر مخصوص به زمین بازگشت. این دومین راکت در تاریخ ایران بود که به فضا پرتاب شد. پرتاب راكت "كاوش" با اهداف ثبت و ارسال صحیح داده های محیطی ارسال صحیح و به موقع فرامین جدایش موتور و محموله و عملكرد صحیح سیستم بازیابی صورت پذیرفت كه نتایج حاصله در طول مدت حضور در فضا با اهداف مورد نظر منطبق بود.
راكت "كاوش- "2 دارای سه بخش عمده شامل مجموعه حامل، مجموعه آزمایشگاه فضایی و مجموعه بازیابی است.

جامعه جهانی نگران است که تهران تحت پوشش برنامه های اتمی ملی و موشکی تلاش دارد که سلاح هسته ای و ابزار انتقال آن را تولید کند.

مقامات ایرانی اعلام کرده اند که برنامه فضایی این کشور صرفا ماهیت صلح آمیز داشته و در راه اهداف علمی-پژوهشی صورت می گیرد.





















Copyright: gooya.com 2016