یکشنبه 17 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فن‌آوری جديد ياهو چكيده‌ای از نتايج جست‌وجو ارايه مي‌كند، ايسنا

فن‌آوري جديدي در آزمايشگاه ياهو در هند در دست طراحي است تا به‌جاي نمايش لينك‌ها در صفحه نتايج جست‌وجو خلاصه اطلاعاتي در مورد نتايج جست‌وجوي وب فراهم كند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته معاون آزمايشگاه‌هاي بنگلور ياهو، اين فن‌آوري كه سال آينده در سرويس جست‌وجوي ياهو عرضه مي‌شود خلاصه كوچكي از اطلاعات كليدي نتايج جست‌وجو فراهم مي‌كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس اين گزارش، آزمايشگاه بنگلور ياهو در حال كار برروي خلاصه‌سازي خودكار اطلاعات است كه شامل مرور ميلياردها صفحه وب و به دست آوردن چكيده‌اي از اطلاعات مربوط است.

با عرضه فن‌آوري خلاصه‌سازي اطلاعات نتايج جست‌وجو به‌عنوان مثال اگر يك صفحه مربوط به محصول وجود داشته باشد كاربران خلاصه‌اي از اطلاعات كه شامل تصوير محصول، نام سازنده و قيمت آن است دريافت خواهند كرد.

آزمايشگاه بنگلور ياهو همچنين در حال كار با ساير آزمايشگاه‌هاي ياهو براي اصلاح نتايج جست‌وجو است. فن‌آوري اصلاح جديد كه مجموعه‌هاي جديدي از صفحات وب را به كاربران جست‌وجو پيشنهاد مي‌كند فراتر از فن‌آوري‌هاي فعلي ياهو مانند Search Assist است كه تقاضاي جست‌وجو وارد شده در كادر جست‌وجو را به طور خودكار كامل مي‌كند.

فن‌آوري جديد كه تا سال آينده براي كاربران موجود خواهد بود به آن‌ها كمك مي‌كند با اصلاح تقاضاي جست‌وجوي خود مجموعه آدرس‌هاي سايت‌هايي را كه حاوي اطلاعات مورد نظر آن‌ها هستند محدود كنند.

اين اصلاح با شناخت قصد كاربر با توجه به جست‌وجوهاي قبلي و بازديدهايي كه از ساير وب‌سايت‌هاي ياهو به‌عمل آورده و اطلاعات ديگر انجام مي‌گيرد.





















Copyright: gooya.com 2016