سه شنبه 26 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جاده ها به منابع انرژی تبدیل می شوند، مهر

محققان در تلاشند با قرار دادن کریستالهای فیزوالکتریکی در بافت آسفالت جاده ها، انرژی لرزشی ناشی از حرکت اتومبیل ها را جذب کرده و با تبدیل آنها به انرژی الکتریکی منبع جدیدی را به منابع تولید انرژی پاک در جهان بیافزایند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محققان قصد دارند با کار گذاشتن کریستالهای فیزوالکتریک در زیر سطح آسفالتها جاده ها را به نیروگاه های انرژی برای تامین انرژی مورد نیاز جهان در آینده تبدیل کنند.

به گفته محققان با قرار دادن این کریستالها در زیر سطح آسفالت می توان انرژی لرزشی ناشی از عبور اتومبیل ها را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و آن را مورد استفاده و بهره برداری قرار داد.

در صورتی که این کریستالها در بزرگراه چهار باند به طول یک کیلومتر قرار داده شوند توانایی تولید 400 کیلووات انرژی الکتریکی را خواهند داشت. این سیستم در ماه ژانویه بر روی مسیری 100 متری مورد آزمایش قرار خواهد گرفت تا میزان توانایی آن به عنوان یک منبع موثر انرژی مورد بررسی قرار گیرد.

فرایند کارگذاری این بلورها نیز نیازمند عملیاتی خاص نبوده و می توان این فرایند را طی انجام عملیات نگهداری و حفاظت از جاده ها و بدون نیاز به سرمایه و دستگاهی مجزا انجام داده و به بهره برداری رساند.





















Copyright: gooya.com 2016