سه شنبه 3 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طراحی نخستین نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌‌ای بین کشورهای اسلامی در ایران، ایسنا

جشن رونمایی نظام مالی رده‌بندی بازی‌های رایانه‌یی برای نخستین بار در مورد بازی‌های رایانه‌یی و ویدیویی در ایران برگزار می‌شود.

بهروز مینایی ـ مدیر عامل بنیاد ملی باز‌ی‌های رایانه‌یی ـ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این خبر گفت: طراحی نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌یی بیش از 5/1 سال و با نظر کارشناسان مذهبی، روانشناسی و جامعه‌شناسی با استخراج رده‌های سنی و شناسایی محورهای آسیب‌شناسی بازی و تطبیق بازی‌ها با رده‌های مختلف سنی به منظور کم کردن آسیب‌ها به طول انجامید.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در بیان دلیل طراحی و راه‌اندازی نظام ملی رده‌بندی بازی‌های رایانه‌یی گفت: در این طرح هدف ایجاد امنیت و سلامت استفاده از بازی‌ها برای خانواده‌هاست. در حال حاضر رسانه بازی به شکلی منفی و تنها برای سرگرمی استفاده می‌شود حال اگر رده‌بندی سنی بازی‌ها رعایت شود امنیت روانی برای استفاده از بازی‌ها ایجاد خواهد شد که زمینه‌ رشد فکری کودکان را نیز فراهم می‌کند.

مینایی یاد‌آور شد: درکنار رده‌بندی‌ آمریکا، اروپا و ژاپن نظام رده‌بندی ملی بازی‌های رایانه‌یی در ایران به عنوان اولین نظام رده‌بندی در بین کشورهای اسلامی و متناسب با ارزش‌های ملی و مذهبی ایران است که می‌تواند به کشورهای اسلامی و عربی بسط و گسترش یابد همچنان که این نظام می‌تواند الگویی باشد برای تمام محصولات فرهنگی که نیازمند نظام رده‌بندی هستند.

وی با بیان این که رده‌های سنی این نظام سه، هفت، 12، 15، 18، 25 سال به بالاست خاطر نشان کرد: این رده‌بندی به صورت لوگویی با ذکر گروه سنی از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی پشت بسته بازی‌ها نصب می‌شود که علاوه بر این نمایانگر محتوا و مجاز بودن بازی نیز هست.

او همچنین خبر داد: سامانه پیام کوتاهی که خانواده‌ها بتوانند با استفاده از آن و ارسال نام بازی به وسیله پیامک برای اطلاع از محتوا، ژانر و گروه سنی بازی‌ها جویا شوند، در جشن رونمایی نظام ملی رده‌بندی بازی‌های رایانه‌یی اعلام خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی همچنین اظهار کرد: در جشن رونمایی این محصول فرهنگی که در تاریخ هفتم دیماه جاری و در محل حوزه هنری تالار اندیشه برگزار می‌شود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای انقلاب فرهنگی و فرهنگستان هنر، وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جز مدعوین خواهند بود.





















Copyright: gooya.com 2016