جمعه 6 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت‌ها با پيام كوتاه موبايلي مي‌شوند!، ايسنا

مراجعه آنلاين از رايانه شخصي براي دسترسي به خدمات دولتي سال‌هاست در برخي از كشورها متداول شده اما اكنون در استوني، سنگاپور و بسياري ديگر از كشورها بسياري از اين خدمات از طريق تلفن همراه قابل دسترس هستند.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پيام كوتاه در سنگاپور براي پرداخت حق پاركينگ و در فيليپين براي پرداخت ماليات‌هاي‌ درآمدي مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ در بخشي از هند مردم مي‌توانند پيام كوتاهي دريافت كنند كه نشان مي‌دهد ماليات دارايي آن‌ها چقدر است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نتايج امتحان در كنيا با پيام كوتاه ارسال مي‌شود در حاليكه در لويشام در جنوب لندن مردم مي‌توانند عكس‌هاي گرفته شده با تلفن همراه از تصاوير روي ديوار يا زباله‌هاي بهم ريخته را به مقامات محلي ايميل كنند؛ در چين كاربران تلفن همراه مي‌توانند به اعضاي كنگره خلق چين پيام كوتاه ارسال كنند.

آمريكا به طور كلي در زمينه‌ استفاده ي مبتكرانه از تلفن همراه نسبت به سايرين عقب است اما باراك اوباما، رئيس جمهور منتخب آمريكا، در ماه اوت با ارسال پيام كوتاه به تلفن‌هاي همراه براي اعلام انتخاب جوبايدن به عنوان معاونش خبرساز شد. ماه جاري دولت موقت وي برنامه‌اي براي آيفون اپل منتشر كرد كه به كاربران اين دستگاه امكان مي‌دهد به پلتفرم، سخنراني‌ها و ساير محتواهاي اوباما از www.change.gov دسترسي يابند.

به گفته‌ مسوول بخش موبايل يك شركت مشاوره نوآوري، بخش عمومي مانند شركت‌ها تلفن همراه را به‌عنوان راهي براي رسيدن به مخاطبان جوان‌تري مي‌يابند كه ارتباط با آن‌ها به طور روزافزون دشوار مي‌شود.

بر اساس نتايج يك بررسي جديد كه توسط سايت شبكه‌ي اجتماعي Bebo انجام گرفت، براي دسترسي به جوانان هيچ راهي بهتر از پيام كوتاه نيست. بر اساس يافته‌هاي اين بررسي، نوجوانان در انگليس 10 هزار پيام كوتاه در سال ارسال مي‌كنند كه به طور متوسط 27 پيام كوتاه در روز محسوب مي‌شود.

به گفته‌ يك تحليلگر صنعت موبايل در موسسه‌ي مشاوره‌اي Frost & Sullivan دولت موبايل (M-goverment) كه توسعه دولت الكترونيكي به پلت‌فرم‌هاي موبايل است در سال‌هاي آينده پيشرفت خواهد كرد.

استوني يكي از كشورهايي به شمار مي‌رود كه اين پيشرفت در آن درحال انجام است. دولت اين كشور به تازگي اعلام كرده به مردم امكان مي‌دهد در سال 2011 با تلفن همراه راي دهند. مردم اين كشور در حال حاضر مي‌توانند از تلفن‌هاي همراه خود براي گزارش شكسته شدن چراغ‌هاي خيابان ها، تقاضا براي مزاياي دولتي و تعيين وقت ملاقات با پزشكان در طرح بيمه سلامت ملي استفاده كنند.

اما مزاياي ديگري بيش از راحت‌تر كردن زندگي براي شهروندان براي دولت موبايل وجود دارد كه مي‌تواند براي دولت‌ها تا حدودي صرفه‌جويي در هزينه‌ها به همراه داشته باشند زيرا پيام‌هاي كوتاه كم هزينه‌تر بوده و نسبت به ايميل‌هاي معمولي موثرتر هستند.

اگر ارسال پيام ارتباطات را در برنامه‌ريزي‌ها بهبود بخشد پزشكان و پرستاراني كه در خدمت سيستم‌هاي سلامت ملي هستند زمان كمتري هدر مي‌دهند.

در كشورهاي توسعه يافته دولت موبايل مي‌توانند هزينه‌هاي اداري را كاهش و پشتيباني و مشاركت در برنامه‌هاي دولتي را افزايش دهد اما نقش احتمالا حياتي‌تري را در كشورهاي در حال توسعه‌اي ايفا خواهد كرد كه فاقد زيرساخت براي مخابرات خط ثابت هستند و تلفن‌هاي همراه در آن‌ها تنها وسيله‌ي دسترسي به مردم به شمار مي رود.





















Copyright: gooya.com 2016