چهارشنبه 13 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پورتال «پزشکي ورزشي ايران» رونمايي شد، ايسنا

پورتال پزشکي ورزشي ايران پس از 9 ماه فعاليت آزمايشي با شعار «ورزش و سلامت با رويکرد پزشکي» با حضور مسولان سازمان تربيت بدني، فدراسيون پزشکي ورزشي، شوراي شهر، مسوولان فن آوري اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و دانشجويان و اساتيد حوزه پزشکي ورزشي در سالن بين المللي همايش هاي رازي رونمايي شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، خادم، عضو شوراي شهر تهران در سخناني در اين مراسم به نياز ورزشکاران کشور به شبکه‌اي علمي در راستاي رفع نياز علمي و پزشکي اشاره كرده و گسترش دانش پزشکي در کنار ورزش را باعث کاهش صدمات و افزايش بازدهي ورزشکاران عنوان كرد.

وي با اذعان به نياز جامعه امروز به دانش بين رشته‌يي، تولد سايت را نمادي از باروري اين علم در جامعه خواند.

دکتر رياضي، معاون تحقيقات مرکز فن‌آوري اطلاعات وزارت بهداشت هم ضمن برشمردن برخي از مزاياي فن‌آوري اطلاعات در جامعه امروز از جمله در دسترس بودن، هميشگي و به روز بودن، نقش سايت‌هاي اينترنتي را در گسترش دانش عمومي متذکر شده و استفاده از فن‌آوري اطلاعات در کنار ورزش را راهکاري در جهت اتصال علمي ورزشکاران با پزشکان و جامعه پزشکي دانست.

دکتر محمد آزادگان، مديرمسوول سايت پزشکي ورزشي ايران نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا خاطرنشان كرد: اين پورتال به نشاني الكترونيكي www.sportmedicine.ir که با حمايت دانشگاه علوم پزشکي ايران و در راستاي گسترش دانش عمومي و تخصصي ورزشکاران برروي شبکه جهاني قرار گرفته است، راهکاري در جهت توسعه ورزش با رويکرد سلامت محور است.

وي گفت: دارا بودن اطلاعات و آگاهي علمي و پزشکي در رابطه با انجام حرکات صحيح ورزشي مي تواند از بروز آسيب‌هاي ورزشي در حين تمرين و يا انجام حرکات ورزشي که گاهي منجر به ايجاد صدمات جبران ناپذيربراي ورزشکار مي‌شود جلوگيري كند؛ لذا اين پورتال با تهيه مقالات علمي و اطلاعات متقن در رابطه با انواع ورزشها کمکي شايان به تمامي ورزشکاران و افراد عمومي جامعه خواهد بود.

گفتني است، مراحل نگارش اين پورتال در مرکز رشد فن‌آوري‌هاي پيشرفته دانشگاه صنعتي شريف انجام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016