دوشنبه 15 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تولید دستگاه اینترنتی قابل‌ حمل با سیستم‌عامل اندروید در شرکت دل، همكاران سيستم

به نوشته روزنامه Wall Street Journal، شرکت دل در حال توليد دستگاه الکترونيکي قابل‌حملي است که براي اتصال به اينترنت طراحي شده و مي‌تواند با محصول مشابهي که در شرکت اپل توليد مي‌شود، رقابت تنگاتنگي داشته باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مهندسان شرکت دل هم‌اکنون در حال توليد نمونه‌هاي اوليه از اين دستگاه هستند که گفته مي‌شود شباهت زيادي به iPod touch اپل دارد. اين دستگاه از iPod touch بزرگتر بوده و فاقد قابليت پشتيباني از سرويس‌هاي مخابراتي و ارتباطي است. اين روزنامه به نقل از منبعي که نامش فاش نشده اعلام کرد، شرکت دل فروش اين دستگاه قابل‌حمل اينترنتي را از اواخر سال جاري ميلادي آغاز مي‌کند.

نمونه اوليه اين دستگاه به پردازنده Arm مجهز شده و روي آن سيستم‌عامل اندرويد گوگل مبتني بر لينوکس نصب شده است. لازم به ذکر است، در حال حاضر بيشتر دستگاه‌هاي ديجيتالي قابل‌حمل، از جمله تلفن‌هاي همراه هوشمند به پردازنده Arm مجهز مي‌شوند.

شرکت دل ضمن رد پاسخگويي به اين خبر، اعلام کرد که در مقابل هرگونه شايعه و گمانه‌زني جوابي نمي‌دهد.

اگر اين شايعه محقق شود، دستگاه ياد شده نخستين محصول شرکت دل از خانواده "دستگاه‌هاي قابل‌حمل اينترنتي"(MID) خواهد بود. اين دستگاه‌ها در اصل امکانات گوشي‌هاي هوشمند و نت‌بوک‌ها را در يک ماشين جيبي تلفيق مي‌کنند. دستگاه‌هاي MID تاکنون براي عرضه عمومي در جهان با مشکل مواجه بوده‌اند و کاربران همواره در مورد نمايشگر کوچک و عمر کوتاه باتري آن‌ها شکايت داشته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016