یکشنبه 28 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکايت سياستمداران در فيس بوک، اعتماد

يک پايگاه خبري در گزارشي نوشت؛ «اگر شمار طرفداران رهبران جهان در صفحه فيس بوک شخصي آنها ملاک ميزان محبوبيت شان باشد، در اين صورت گوردون براون نخست وزير انگليس از کمترين محبوبيت در بين رهبران برخوردار است و در مقابل اوباما و به تازگي حاکم دوبي از محبوبيت بالايي بهره مند شده اند.»

پايگاه «بيزينس مکتوب» مستقر در امارات در گزارشي با مقايسه هواداران رهبران در فيس بوک نوشت؛ «نخست وزير انگليس فقط 493 هوادار در شبکه فيس بوک خود دارد که از اين نظر، پايين ترين شمار طرفداران را در ميان حاکمان سرشناس جهان به خود اختصاص داده است.»




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين در حالي است که صدام ديکتاتور معدوم عراق تقريباً دو برابر گوردون براون طرفدار دارد و شمار هواداران عمر البشير رهبر سودان و هوگو چاوس رئيس جمهور ونزوئلا نيز در همين حدود است.

با اين حال «شيخ محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دوبي که به تازگي به فيس بوک پيوسته، بيش از 55 هزار طرفدار پيدا کرده و سيل «تقاضاهاي دوستي» اخيراً وي را وادار کرد پروفايل فيس بوک خود را به يک صفحه عمومي منتقل کرده و در پيامي از هوادارانش تشکر کند. او اکنون در نقش يک ستاره در اين شبکه ظاهر شده است. شمار پايين طرفداران براون در فيس بوک در حالي است که همکاران وي در گروه هشت، ده ها هزار طرفدار بيش از نخست وزير انگليس دارند. در اين ميان اوباما رئيس جمهور امريکا نزديک به 5/6 ميليون طرفدار دارد در حالي که نيکلا سارکوزي رئيس جمهور جنجال آفرين فرانسه داراي بيش از 455 هزار هوادار و سيلويو برلوسکوني نخست وزير ايتاليا نيز داراي 144 هزار هوادار است. براساس اين گزارش سياستمداران به طور فزاينده يي در حال بهره گيري از رسانه هاي اجتماعي براي ارتباط با هواداران و جلوه دادن خود به عنوان افرادي مردمي هستند.

گفته مي شود استفاده از توييتر و فيس بوک کمک زيادي به باراک اوباما براي ورود به کاخ سفيد کرد. در طول مبارزات انتخاباتي امريکا، هواداران اوباما بالغ بر دو ميليون امريکايي بودند در حالي که رقيب او مک کين فقط 600 هزار هوادار داشت. براساس اين گزارش شبکه فيس بوک اين ماه يک ميهمان ناخوانده ديگر نيز پيدا کرد و آن کسي نبود جز «عبدالعزيز خوجه» وزير اطلاعات عربستان. او اولين وزير سعودي است که به شبکه فيس بوک پيوسته و در حال حاضر دو هزار طرفدار که اغلب آنها روزنامه نگاران هستند جذب کرده است.

با اين حال در جهان عرب همچنان «ملکه رانيا»، ملکه اردن، فعال ترين مقام در دنياي اينترنت و فيس بوک است که اکنون بالغ بر 400 هزار هوادار دارد. اين در حالي است که تعداد اعضاي شبکه اجتماعي فيس بوک از مرز 250 ميليون نفر گذشت. تنها سه ماه قبل اين سايت رکورد 200 ميليون عضو را پشت سرگذاشته بود و جذب 50 ميليون عضو در عرض تنها سه ماه نشان از محبوبيت آن در ميان کاربران اينترنت در سراسر جهان دارد. اين سايت هم اکنون بزرگ ترين سايت شبکه يي اجتماعي در جهان است که به عنوان مثال تنها در ماه مه در امريکا بيش از 278/70 ميليون بازديدکننده داشته است. نزديک ترين رقيب سايت فيس بوک سايتMy Space است که با اختلاف اندکي در رتبه دوم است.

مارک اندرسن يکي از اعضاي سايت شبکه يي مجازي فيس بوک مي گويد؛ انتظار وي آن است که درآمد حاصل از سايت فيس بوک در سال 2009 از مرز 500 ميليون دلار بگذرد. به گزارش بخش خبر شبکه فناوري اطلاعات، وي معتقد است ظرف پنج سال آينده اين رقم از يک ميليارد دلار فراتر خواهد رفت. اندرسن به اين نکته هم اشاره کرد که افرادي که در حال فروش سهام خود در فيس بوک هستند مرتکب اشتباه مي شوند و آينده اين شرکت درخشان است. سرمايه گذاري 200 ميليون دلاري شرکت روسي Digital Sky Technologies در فيس بوک يکي ديگر از عواملي است که خوش بيني نسبت به آينده آن را افزايش داده است. مايکروسافت در سال 2007 با خريد سهام ممتاز فيس بوک، 240 ميليون دلار در آن سرمايه گذاري کرده و 6/1 درصد از اين شبکه اجتماعي را کسب کرد. اين قرارداد که شامل همکاري تبليغاتي نيز بود، ارزش فيس بوک را به 15 ميليارد دلار رساند. رشد فزاينده فيس بوک با بيش از هزار کارمند نياز به دفتر جديدي دارد. اين دفتر جديد با مساحتي نزديک به 14 هزار متر مربع که قبلاً متعلق به HP بوده هم اکنون متعلق به فيس بوک است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016