پنجشنبه 27 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابزار جديد ديجيتالي محققان براي تشخيص سرطان پستان، ایسنا

محققان دانشگاه گالگري در حال بررسي نوعي ابزار جديد ديجيتالي هستند که با ارائه تصاوير چند بعدي از بافت پستان در تشخيص دقيق و اطلاع از روند پيشرفت سرطان پستان به پزشکان کمک مي‌کند.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، منطقه علوم پزشکي تهران، در حال حاضر يک عامل مفيد براي تعيين بهترين استراتژي درمان در مراحل اوليه سرطان پستان، استفاده از درجه بندي تومور است؛ امتيازي که بوسيله يک پاتولوژيست بر پايه چگونگي غير معمول بودن سلول‌هاي سرطاني از نمونه بافت بيمار به دست مي‌آيد. البته اين درجه‌بندي تومور در بعضي موارد سليقه‌اي است و مي‌تواند بين پاتولوژيست‌ها متنوع باشد.

به هر حال، نياز به روش‌هاي معقول براي دستيابي به بافت سرطان که مي‌تواند خطر تصميمات درماني و ارزيابي را بهبود بخشد، وجود دارد.

بر اين اساس، محققان با استفاده از يک برنامه کامپيوتري رياضياتي براي ارزيابي دقيق نامعمول و تهاجمي بودن تومورهاي سرطان پستان، به آناليز ابعادي پرداختند. آن‌ها اين کار را با استفاده از بافت‌برداري به انجام رساندند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آناليز تصاوير با مقياس بالاي بافت پستان، چندين الگوي رشد تومورهاي سرطاني را فراهم آورد؛ محققان با استفاده از اين الگو، ميزان انعطاف پذيري بافت را از گونه بافت برداري شده بدست آوردند.

بدين ترتيب محققان با استفاده از اين ابزار ديجيتالي جديد که تصاويري چند بعدي از بافت‌هاي پستان با مقياس بالا ارائه مي‌دهد، توانستند احتمال توسعه سرطان در افراد بيمار را تشخيص دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016