پنجشنبه 20 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش نرخ ابتلا به سرطان در ایران، ایسنا

رئيس مركز تحقيقات سرطان، با اشاره به اين كه با كنترل سرطان در دنيا از روند صعودي آن جلوگيري شده است، اظهار كرد: نرخ ابتلا به سرطان در كشور ما رو به افزايش است و بالاترين ميزان رشد سرطان را نسبت به ساير كشورها داراست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، دكتر اسماعيل اكبري در ضيافت افطار خيرين مركز تحقيقات سرطان دانشگاه شهيد بهشتي با اعلام پذيرش 9 دانشجوي PhD در گرايش‌هاي كنترل جامع سرطان، معنويت درماني، ژنتيك و بيولوژي مولكولي از مهر ماه در اين مركز، گفت: پانزدهمين كشور جهان خواهيم شد كه به طور تخصصي و علمي در حيطه سرطان فعاليت مي‌كند.

وي گفت: رشد علم در كشور عامل اصلي كنترل سرطان در كشور است. با ورود به حيطه آموزش تخصصصي تا 10 سال آينده 45 متخصص سرطان وارد جامعه علمي كشور مي‌شوند.

وي درباره شيوع سرطان در دنيا گفت: سرطان از بدو پيدايش انسان همراهش بوده است اما به تدريج افزايش پيدا كرده تا جايي كه اكنون به يكي از معضلات اصلي سلامت بشر بدل شده است و پس از بيماري‌هاي قلبي و عروقي، دومين عامل مرگ و مير در دنيا است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته دكتر اكبري، پس از مرگ ناشي از سوانح و تصادفات جاده‌اي، سرطان سومين عامل مرگ و مير در كشور است.

وي درباره علل رشد سرطان در سالهاي اخير توضيح داد: عدم فعاليت و تحرك بدني، تغذيه نامناسب، وضعيت متزلزل روحي، گرفتار مسائل دنيوي بودن كه خود به افزايش استرس دامن مي‌زند از جمله علل رشد سرطان در سالهاي اخير هستند. بايد توجه كرد كه جزو پراسترس‌ترين مردم دنيا هستيم و استرس سرلوحه عوامل ابتلا به بيماريهاي بسياري از جمله سرطان است.

دكتر اكبري ادامه داد: در حال حاضر خانواده‌ها كوچك شده‌اند و در مقايسه با گذشته، توان كشيدن بار مشكلات را ندارند و همين امر باعث افزايش اضطراب، تنش و در نتيجه ابتلا به بيماريهاي غيرواگير شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016