سه شنبه 1 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عرضه نخستين لپ‌تاپ دنيا با قابليت پخش تصاوير سه‌بعدي بدون عينک مخصوص

همكاران سيستم - شرکت توشيبا پس از مدت‌ها تلاش سرانجام موفق شد نخستين لپ‌تاپ جهان مجهز به نمايشگر سه‌بعدي را که بدون نياز به استفاده از عينک‌هاي مخصوص، امکان مشاهده‌ي تصاوير سه‌بعدي را فراهم مي‌کند، وارد بازار کرد.

اين لپ‌تاپ که Qosmio F755 نام دارد، به گونه‌اي ساخته شده است که کاربر براي مشاهده تصاوير سه‌بعدي در آن نياز به استفاده از عينک‌هاي مخصوص ندارد. براي اين رايانه همراه پردازنده Core i7 اينتل در نظر گرفته شده و سيستم گرافيکي آن نيز برمبناي پردازنده گرافيکي NVIDIA GeForce 540M است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




روي اين محصول اسپيکرهاي Harmon Kardon با کيفيت بسيار عالي نصب شده است و شرکت توشيبا آن را به درايور مخصوص ديسک‌هاي Blu-ray و خروجي HDMI مجهز کرده است.

اين لپ‌تاپ مي‌تواند تصاوير را به صورت دوبعدي و سه‌بعدي به نمايش بگذارد. لپ‌تاپ F755 براي اين‌كه تصاوير سه‌بعدي را بدون نياز به عينک مخصوص پخش کند، از فناوري ويژه‌اي موسوم به «سيستم برجسته‌بين خودکار» بهره برده است. اين سيستم قادر است در هر لحظه دو تصوير همزمان از موضوع مورد نظر را تهيه و پخش کند. اين دو تصوير به صورت همزمان به نمايش در مي‌آيند و در نهايت فرد آن‌ها را به صورت سه‌بعدي مي‌بيند.

براي اين لپ‌تاپ سيستم تشخيص چهره نيز در نظر گرفته شده که اين سيستم داخل وب‌کم آن کار گذاشته شده است. اين سيستم مي‌تواند بر اساس زاويه ديد کاربر تصاوير را پخش کند تا در نهايت فرد آن‌ها را متحرک ببيند. سيستم ياد شده براي چشم چپ و راست تصاوير مجزا را با زاويه ديد مناسب به نمايش مي‌گذارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016