چهارشنبه 6 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عرضه جهاني 46 ميليون تلويزيون سه‌بعدي تا سال 2013، همكاران سيستم

با پخش فيلم‌هاي سينمايي سه‌بعدي در برخي سينماهاي جهان و گستردگي عرضه گيرنده‌هاي تلويزيوني سه‌بعدي، کارشناسان پيش‌بيني مي‌کنند که به زودي شاهد افزايش محبوبيت تصاوير سه‌بعدي بين کاربران خواهيم بود.

شرکت‌هاي بزرگي مانند سوني و پاناسونيک قصد دارند که در سال آتي ميلادي نسل جديد گيرنده‌هاي تلويزيوني باکيفيت و سه‌بعدي را وارد بازار کنند که البته کاربران همچنان مجبورند براي مشاهده تصاوير سه‌بعدي در اين دستگاه‌ها از عينک‌هاي ويژه استفاده کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين ميان، استديوهاي بزرگ فيلم‌سازي نيز با سرمايه‌گذاري بيشتر در اين زمينه، قصد توليد حجم بيشتري از فيلم‌هاي سينمايي سه‌بعدي را دارند.


کارشناسان اعلام کرده‌اند که قيمت پايه براي تلويزيون‌هاي سه‌بعدي نسبت به تلويزيون‌هاي معمولي 20 درصد بيشتر خواهد بود که البته با گذشت چند سال اين تلويزيون‌ها ارزان‌تر مي‌شوند.


به گفته "آلفرد پور"(Alfred Poor) يکي از تحليلگران مرکز GigaOM Pro، تلويزيون‌هاي سه‌بعدي بر اساس نوسان قيمت خود تا سال 2013 ميلادي در بيش از 28 تا 46 ميليون خانه در دنيا استفاده خواهند شد. پيش‌بيني مي‌شود که در سال آتي ميلادي نيز بيش از 5/2 ميليون دستگاه گيرنده تلويزيوني سه‌بعدي در دنيا فروخته شود.


کاربران هم‌اکنون مجبورند که براي مشاهده تصاوير سه‌بعدي در گيرنده‌هاي تلويزيوني، از عينک‌هاي مخصوص استفاده کنند. اين در حالي است که شرکت‌هاي توليدکننده تلاش مي‌کنند هر چه سريع‌تر نسل جديد تلويزيون‌هاي سه‌بعدي را بدون نياز به استفاده از عينک‌هاي ياد شده در اختيار مردم قرار دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016