دوشنبه 21 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گشت شبانه با امکان ديد واضح‌تر از روز، ايسنا

ساخت دوربين حراراتی مادون قرمز سربازان با قدرت شناسايی کاشت دستگاه‌های انفجاری


شرکت «اوپتيکس وان» دست به ساخت يک دستگاه جديد ديد حرارتی زده که با تقويت دوربين‌های ديد در شب به سربازان يک بينش شکارچی‌مانند خواهد داد.

به گزارش سرويس فناوری خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، مشاهده دشمنان توسط سربازان، پيش از آن که ديده شوند، يک «بايد» محسوب می‌شود. دوربين‌های عادی ديد در شب تا حدی خوب بوده و تنها به سربازان قابليت ديدی مانند روز می‌دهند.

دستگاه جديد شرکت اوپتيکس وان که طی هفت سال تلاش ساخته شده، به سربازان يک ديد شکارچی مانند برای شناسايی بهتر دشمنان و ساير خطرات را می‌دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دستگاه کوتی (COTI) که مخفف تصويرگر حرارتی گيره‌يی است، به دستگاه‌های موجود ديد در شب يک قابليت مشاهده علائم حرارتی را افزوده است.

چشم انسان قادر به مشاهده نور در طول موج بين ۴۰۰ و ۷۰۰ نانومتر است؛ در حالی که دوربين‌های ديد در شب می‌تواند اين توانايی را تا ۹۰۰ نانومتر بالا برده و آن را تا طيف مادون قرمز افزايش دهد.

اين دستگاه، ديد سربازان را به يک طيف کاملا متفاوت راهنمايی کرده و به آنها يک ديد فوق‌العاده و قوی خواهد داد.

فناوری موج بلند مادون قرمز کوتی به فرد اجازه می‌دهد که حتی در محيط‌های تاريک و قيرگون و بدون نور ببيند.

اين دستگاه به کاربر خود اجازه می‌دهد تا در زمان وجود دود، شاخ و برگ، مه، باران و ساير شرايط که ديگر دستگاه‌ها تنها قادر به ارائه قابليت‌های محدود هستند، به خوبی اطراف را مشاهده کند.

اين دوربين حتی می‌تواند با شناسايی حرارت باقی مانده در محيط، از امکان وجود انسان در مکان‌ها، حتی با وجود خالی بودن آنها خبر دهد. از ديگر ويژگی‌های اين دستگاه، قابليت مشاهده اثر انگشت‌هايی است که با چشم مرئی قابل مشاهده نيستند.

قابليت خوانش تفاوت‌های دمايی «کوتی» به آن اجازه می‌دهد تا اختلالات زمينی حاصل از کاشت دستگاه‌های انفجاری را نيز شناسايی کند.

اين دستگاه سبک و جمع‌وجور ۱۸۵ گرمی که در شرايط سخت آب‌وهوايی آزمايش شده و ضد آب هم هست، در کف دست به راحتی جای گرفته و می‌تواند تا سه ساعت با يک باتری کار کند.

اين دستگاه که به راحتی بر روی تمام عينک‌های ديد در شب قابل نصب است، از سه حالت برخوردار است: کاملا حرارتی، گشت و تعيين.

به گزارش ايسنا، از حالت کاملا حرارتی اين دوربين برای شرايطی مانند داخل غارها که در آن کمترين ميزان نور وجود دارد، استفاده می‌شود.‌

از حالت گشت آن می‌توان برای محيطهای باز که حرارت از ساختمان‌ها و درختان نيز ساطع می‌شود، برای محدود کردن خوانش حرارتی استفاده کرد. در حالت تعيين، دستگاه به تعيين اجسام حرارتی می‌پردازد که در آن سربازان می‌توانند از سيستم‌های هدف‌گيری ليزری خود برای شکار هدف استفاده کنند.

اين دستگاه از کاربری‌های بسيار در نيروهای مختلف پليس و امداد برخوردار بوده و حتی می‌توان با ارتقای آن، از اين دستگاه مانند يک سلاح استفاده کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016