پنجشنبه 31 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سيستم ديجيتالي شست‌وشوي دست معلولان قطع عضو ساخته شد، ایسنا

محققان يك شركت دانش بنيان موفق به ساخت سيستم ديجيتالي شست‌وشوي دست جانبازان و معلولان قطع عضو شدند كه قادر است طي مدت 15 تا 20 ثانيه تمام سطح دست را با آب گرم و صابون شست‌وشو دهد.

به گزارش خبرنگار فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جعفرآقازاده، مديرعامل شركت سازنده اين دستگاه و کارشناس الکترونيک و مهندسي پزشکي گفت: اين سيستم به صورت يك دستگاه الكترومكانيكي شامل دو محور شست‌وشوست كه به يكديگر وصل بوده و طي يك حركت دوراني توسط يك موتور دي سي، پاشش آب به همراه شست‌وشوي دست‌ها انجام مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: اين دستگاه شامل سيستم هوشمند الكترونيكي است كه با فرو بردن دست در قسمت شست‌وشو، سيستم تحريك شده و شروع به شستن دست‌ها مي‌كند و با ريختن مايع ضد عفوني و پاشش آب توسط فيلچرها، سيستم، آب كف‌آلود را به تمامي نقاط دست رسانده و شست‌وشوي كامل و استاندارد را انجام مي‌دهد.

همچنين قسمت‌هاي مكانيكي اين سيستم شامل محور فيلچرهاي شست‌وشو، چرخنده و محور شفت موتور و همچنين داراي يك محفظه است كه اجزاي مكانيكي داخل آن قرار مي‌گيرد.

به گفته وي، آب موجود در مخزن توسط هيترها كنترل مي‌شود و آب ولرم در دماي معين به صورت خودكار هميشه موجود است كه هدر رفتن آب را تا 80 درصد كاهش مي‌دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مديرعامل شركت سازنده اين دستگاه، وزن سبك، قابليت جابجايي، شست‌وشوي اتوماتيك، توان مصرفي پايين و صرفه‌جويي در مصرف آب را از ويژگي‌هاي اين سيستم عنوان كرد و به ايسنا گفت: سيستم ايمني بدن افراد در انتقال بيماري‌ها بي‌تاثير نيست و كودكان و سالمندان در مقايسه با ديگران بيشتر در معرض بيماري‌هاي گوناگون هستند.

وي درخصوص ويژگي‌هاي اين دستگاه گفت: اين سيستم بهترين ابزار براي شستن صحيح دست‌هاست و به افراد در شست‌وشوي صحيح كمك مي‌كند؛ به طوري كه تمامي سطوح اعم از كف، پشت و مچ دست و لابه‌لاي انگشت‌ها را با آب ولرم آبكشي مي‌كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016