شنبه 23 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عوامل خطرزا در ابتلا به سرطان لوزالمعده، ایرنا

روزنامه فرانسوي ' لو فيگارو ' گزارشي را به عوامل خطرزا در ابتلا به سرطان لوزالمعده اختصاص داد .

به گزاش ايرنا پايگاه اطلاع رساني روزنامه فرانسوي ' لو فيگارو ' نوشت: بسياري از مردم از سرطان لوزالمعده كه به صورت خاموش و بي علامت بدن را درگير مي كند صحبت مي كنند.

اين در حالي است كه سرطان لوزالمعده نسبت به ساير انواع سرطان چندان شايع نيست و 2 تا 4 درصد ابتلا ء به اين بيماري را به خود اختصاص مي دهد و شيوع اين بيماري در ميان مردان 2 برابر زنان است.

بر پايه مطالعات موسسه ملي علوم و فن آوري فرانسه ، استعمال دخانيات خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را تا سه برابر افزايش مي دهد . همچنان كه مصرف الكل نيز از عوامل موثر در گسترش اين سرطان محسوب مي شود. همچنين امروز ديگر فرضيه وجود رابطه ميان مصرف زياد قهوه و ابتلا به اين بيماري مطرح نمي شود . تحقيقات پزشكي حكايت از آن دارند كه چاقي ، ديابت و قرار گرفتن مكرر در معرض برخي از حلال ها مي تواند خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را افزايش دهد .

بر پايه اين گزارش ، از آنجا كه اين بيماري با علائمي كه معمولا بي اهميت تلقي مي شوند به آرامي و در طولاني مدت در بدن گسترش مي يابد ، بطور اتفاقي و در بيماراني كه با مشكل گوارش به پزشك مراجعه مي كنند تشخيص داده مي شود .




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين بيماري پس از آن كه به مرحله خطرناك خود رسيد با نشانه هايي چون دردهاي شديد شكمي ، زرد شدن پوست بدن ، خارش هاي پوستي ، كم شدن اشتها و كاهش وزن سريع خود را نمايان مي كند .

در صورت تشخيص دير هنگام اين بيماري درمان آن به دشواري صورت مي گيرد. بطوري كه تنها 5 درصد بيماران 5 سال پس از ابتلا درمان مي شوند و 10 تا 30 درصد آنان نيز براي بهبود تحت عمل جراحي قرار مي گيرند . همچنين شيمي درماني و پرتو درماني براي بسياري از افراد مبتلا به سرطان لوزالمعده تنها راه درمان تلقي مي شود .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016