شنبه 23 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هزينه زمان تلف شده پشت چهارراه هاي تهران بيشتر از تمام اسكناس هاي تاريخ ايران است، ایرنا

رييس پژوهشكده اقتصاد اسلامي گفت: سالانه يك ميليارد و سيصد ميليون ساعت پشت چهارراه هاي تهران تلف مي شود كه هزينه آن از تمام اسكناس هاي توليد شده در تاريخ جمهوري اسلامي ايران از زمان تاسيس بانك ملي ايران بيشتر است.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا، دكتر بيژن لطيف در نشست خبري همايش ملي دانشگاه الكترونيكي كه پيش از ظهر امروز در دانشگاه الزهرا سخن مي گفت با اعلام اين مطلب افزود: اين درحالي است كه با استفاده از خدمات مجازي مانند دانشگاه الكترونيك، بانكداري الكترونيكي و ديگر موارد به طور قابل ملاحظه اي از اين هزينه ها كاست.

وي خاطرنشان كرد: گسترش دانشگاه‌هاي مجازي يكي از مضامين مهم جهاد اقتصادي است؛ زيرا در حال حاضر با توجه به محاسبات، سالانه حدود 3.1 ميليارد ساعت زمان در پشت چهار راه‌هاي تهران اتلاف مي شود كه اين ميزان علاوه بر اتلاف انرژي و سوخت هزينه‌اي بيش از مقدار اسكانس چاپ شده، سرمايه هاي كشور را هدر مي دهد.

لطيف گفت: با توجه به اين شرايط دانشگاه مجازي مي تواند با كاهش رفت و آمدها از اتلاف وقت و سرمايه جلوگيري كند.

دبير همايش ملي دانشگاه الكترونيكي خاطرنشان كرد: در حال حاضر دانشگاه الكترونيك در كشورهاي آمريكا، انگليس، سوئد و كشورهاي توسعه يافته ديگر وجود دارد و كشور ما نيز بايد هرچه سريعتر براي استفاده افراد از دانشگاه مجازي فرهنگ سازي كند.

وي اظهار داشت: در صورت شروع فعاليت دانشگاه‌هاي مجازي و گسترش آن فرصت استفاده از آموزش در تمام كشور و حتي براي افراد محروم نيز فراهم مي شود البته پهناي باند و استفاده از اينترنت كشور بايد شرايط مناسبي داشته باشد تا كلاس‌هاي مجازي با مشكل روبرو نشوند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي گفت: دانشگاه الكترونيك نيز مي تواند يك پديده اقتصادي باشد كه سبب كاهش هزينه‌ها مي شود و بايد از امكان صرفه جويي هزينه‌ها در بعد آموزشي و پژوهشي كشور استفاده كنيم.

به گفته دبير همايش ملي دانشگاه الكترونيكي بايد فرهنگ استفاده از آموزش الكترونيك به وجود بيايد تا در آينده حتي دبيرستان‌هاي ما نيز از آموزش مجازي استفاده كند.

لطيف گفت: دانشگاه مجازي مانند دانشگاه فيزيكي از ظرفيت محدودي برخوردار است و حضور دانشجو در ساعت معين به صورت مجازي الزامي است.

همايش ملي دانشگاه الكترونيكي روزهاي اول و دوم آذرماه در دانشگاه الزهرا برگزار مي شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016