شنبه 14 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متخصص مغز و اعصاب: سكته از علل بروز صرع است، ایرنا

تهران - متخصص مغز و اعصاب و مديرعامل انجمن صرع ايران گفت: سكته هاي مغزي، ضربه به سر، عفونت ها و اختلال در رشد و نمو در دوران جنيني از علل بروز صرع به شمار مي رود.

'حميده مصطفايي' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: صرع ناشي از بروز اختلال الكتريكي در فعاليت هاي مغزي به صورت موضعي يا منتشر شده است و از دست دادن ناگهاني هوشياري، انقباض عضلات، تغييرات حسي و رفتاري در فرد و تشنج هاي تكرار شونده از علايم آن به شمار مي رود.

وي با بيان اينكه در 60 درصد بيماري هاي صرع، علل شناخته شده اي وجود ندارد، ادامه داد: بيماري صرع در هر دو جنس و در همه گروه هاي سني مشاهده مي شود.

اين متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان كرد: مبتلايان به صرع فقط از بيماري جسمي خود رنج نمي برند بلكه هاله اي از خرافات اطراف آنان را فراگرفته است كه آسيب هاي روحي و اجتماعي فراواني به آنان وارد مي كند.

مصطفايي گفت: بيماري صرع چون با تشنج همراه است موجب شكل گرفتن تصورات واهي و نسبت دادن اين بيماري با عوامل 'ماوراء طبيعه' مي شود كه در فعاليت هاي اجتماعي، تحصيل، اشتغال و ازدواج بيماران تاثير منفي دارد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: برخي خانواده ها تلاش مي كنند بيماران مصروع خود را از جامعه پنهان كنند در صورتي كه اين بيماران مي توانند داراي يك زندگي طبيعي باشند.

وي ادامه داد: آموزش، تلاش براي آگاهي سازي جامعه، افزايش گفتمان هايي دررابطه با موضوع صرع و برنامه سازي توسط رسانه ها در مورد اين بيماري، نقش موثري در از بين بردن خرافات دارد و اين بيماري در اغلب موارد قابل درمان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016