پنجشنبه 19 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
21 مهر» آن سوي چهره خود را در پس نسخه‌هاي سه بعدي ببينيد! ایسنا
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدیران با چهره پهن موفق ترند: پیش بینی موفقیت شرکتها با تشخیص نوع سر و صورت! مهر

محققان می گویند فرم سر مدیران اجرایی تجارتها و شرکتهای مختلف می تواند میزان موفقیت، پرخاشگری و فریبکار بودن آنها را در راستای دست یافتن به اهداف سازمانی شرکتها تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروهی از محققان اعلام کرده اند فرم سر مدیران اجرایی شرکتها می تواند میزان موفقیت شرکتی که فرد مدیریت آن را به عهده دارد، تعیین کند. این شکل حتی می تواند نوع رفتار و احتمال بدرفتاری رئیس شرکت را تعیین کند.

بر این اساس محققان ابزاری مبتنی بر ریاضیات را به تحلیلگرهای مالی بسته های حرفه ای مدیریتی شرکتها افزوده اند: نسبت پهنا به ارتفاع صورت مدیران اجرایی شرکتها که به اختصار "WHR صورت مدیران اجرایی" نامیده می شود. این محققان طی مطالعه ای با عنوان "چهره ای که تنها یک سرمایه گذار می تواند دوست بدارد: ساختار چهره مدیر اجرایی عملکرد مالی شرکتها را پیش بینی می کند" موفق به کشف این ارتباط شده اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محققان از دانشگاه ویسکونزین میلواکی و مدرسه تجارت لندن اهمیت تحقیقات خود را در این می دانند که بسیاری از محققان ارشد در شناسایی تاثیر نشانه های فیزیکی که می توانند موفقیت رهبری مدیران در شرکتها و یا توانایی مدیران در دستیابی به اهداف سازمانی را پیش بینی کنند، ناموفق عمل می کنند.

کشف جدید از دید این محققان می تواند کشفی بزرگ به شمار رود زیرا در آن این نشانه های ویژه فیزیکی شناسایی شده است: ساختار چهره مدیران با عملکرد سازمانی آنها در ارتباط است. به گفته این محققان مدیرانی که از صورتهای پهن تری برخوردارند عملکرد مالی بسیار عالی از خود نشان می دهند. با این همه نتیجه این شیوه پیش بینی همیشه ثابت نیست و به قدرت تصمیم گیری تیم مدیریت نیز بستگی دارد.

محققان در مطالعه خود با صرف وقت فراوان ساختارهای چهره مدیران شرکتهایی از قبیل HP، جنرال الکتریک، نایک و 52 شرکت دیگر که مجله فورچون در دوره زمانی 1996 تا 2002 در لیست 500 شرکت برتر جهان خود معرفی کرده بود، مورد بررسی قرار دادند. این شرکتها بسیار بزرگ بوده و از 120 هزار کارمند برخوردار هستند و فروش سالانه آنها در حدود 38 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

محققان تصاویر این مدیران را از اینترنت به دست آورده و از آنها برای محاسبه ساختار چهره و نسبت پهنا به ارتفاع صورت استفاده کردند. همچنین بازده دارایی شرکتها به عنوان معیاری برای عملکرد مالی آنها در نظر گرفته شد. نتایج این تحقیق و بررسی نشان داد مردانی که از صورتهای پهن تر برخوردارند در مذاکرات توانایی بیشتری در فریب دادن یا مغلوب ساختن رقبای خود برخوردارند و احتمال خیانت کردن یا فریب دادن دیگران به منظور دستیابی به اهداف مالی شرکت در میان آنها بیشتر است.

بر اساس گزارش گاردین، همچنین نتایج این مطالعه نشان داد مردهایی که از صورتهای پهنی برخوردارند رفتارهای پرخاشگرایانه تری از خود بروز می دهند. محققان این شاخصهای چهره ای را در مردان دقیق تر از زنان می دانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016