پنجشنبه 19 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سنگين‌ترين جسم آسماني از نزديك‌ترين فاصله از زمين گذشت، ایسنا (+تصویر)

سيارك 400 متري 2005 YU55 بدون هيچ گونه تهديدي سه‌شنبه شب از كنار زمين عبور كرد.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اگرچه اين سيارك با چشم غيرمسلح قابل مشاهده نبود، اما دانشمندان توانسته‌اند ساختارهاي عجيبي را بر روي سطح آن كه با سرعت 48 هزار كيلومتر در ساعت حركت مي‌كرد، مشاهده كنند.

sang-asemani.jpg

به گفته ستاره‌شناسان از 200 سال پيش تاكنون هيچ جسمي به اين فاصله از زمين نرسيده بود. سيارك 2005 YU55 همچنين بزرگترين جسم سنگين به شمار مي‌رود كه از سال 1976 به سمت زمين آمده و نوبت اتفاق مشابه بعدي براي سال 2028 برآورد شده است.

اين سيارك كه از اندازه‌اي برابر يك هواپيماي باربري برخوردار است، در تصاوير رادار ناسا در طول‌ موج‌هاي مرئي به رنگ تيره و تا حدي گرد درآمده كه هر 20 ساعت به دور خود چرخيده و با سرعت در منظومه شمسي حركت مي‌كند.

به گفته ناسا، طبق اندازه‌گيري‌ها از مركز زمين، اين سيارك از فاصله 324 هزار و 600 كيلومتري زمين عبور كرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سيارك 2005 YU55 در ساعت 23:28 به وقت گرينويچ به نزديكترين فاصله خود از زمين رسيده و تا 560 كيلومتري جنوب شرق گواتمالاسيتي و بر روي اقيانوس آرام اوج گرفت. اين سيارك تا روز پنجشنبه سراسر مسير آسمان را طي خواهد كرد.

سيارك معمولا در مجاورت زمين، مريخ و ناهيد حركت كرده اما به گفته ناسا، اين جسم آسماني يكي از نزديكترين اجسام نزديك به زمين در دو قرن گذشته بوده است.

مطالعه جزئيات دقيق اين سيارك به دانشمندان اين امكان را خواهد داد تا مسير آينده آن را پيش‌بيني كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016