یکشنبه 22 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يافته‌های جالب يک پژوهش: اضطراب خريد و فروش خانه، چهار سال انسان را پيرتر می‌کند! ايسنا

پژوهشها نشان می‌دهد: اضطراب ناشی از خريد و فروش خانه، با پيری زودرس ارتباط معناداری دارد.

به گزارش سرويس پژوهشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه همدان، بر اساس نتايج پژوهش دکتر «گلن ويلسون» در انگليس، استرس ناشی از خريد يا فروش خانه شخصی، بار سنگينی را روی سلامت جسم و روان انسان تحميل کرده و در نهايت موجب پيری زودرس می‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«ويلسون» در اين پژوهش، دو هزار شرکت کننده را که طی سه ماه گذشته درگير خريد يا فروش خانه بودند، مورد پرسش قرار داد و دريافت کسانی که مشغول خريد يا فروش خانه خود هستند، علائم مربوط به پيری را بيشتر از سن تقويمی خود بروز می‌دهند.

وی با اشاره به نتايج اين پژوهش اظهار کرد: بيش از دو سوم افرادی که در يک نظرسنجی در اين زمينه شرکت کرده بودند، اظهار کردند که فشار اسباب کشی و جابه‌جايی محل سکونت، موجب می‌شود که هر بار در بدن و چهره خود، حداقل دو سال احساس پيرتر شدن داشته باشند.

بر پايه يافته‌های اين محقق، شايع‌ترين عوارض جانبی اين جابجايی از خانه‌ای به خانه ديگر، شامل ۱۰ درصد ريزش مو، ۱۴ درصد اختلال در حافظه کوتاه مدت و ۱۹ درصد آسيب‌های جنسی است.

يافته‌های اين پژوهش حاکيست: اضطراب ناشی از خريد و فروش منزل شخصی حداقل چهار سال پيری زودرس به همراه دارد و هر چه اين مدت زمان طولانی‌تر شود، پيامدهای آن تشديد شده و با بروز مشکلاتی مانند افسردگی، کاهش وزن غيرعادی و حتی پيری زودرس همراه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016