یکشنبه 22 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روشنايی خانه‌ها با سرعت گير، اعتماد

يک شرکت فناوری با استفاده از دستگاه بازيافت انرژی جنبشی به شکل سرعت‌گير، قصد دارد اين انرژی را از خودروها جمع‌آوری کرده و آن را به برق تبديل کند.

«سيستم اکسپرس قدرت حرکتی» شرکت فناوری‌های «نيوانرژی» امريکا به جمع‌آوری انرژی جنبشی بدون استفاده خودروها در زمانی که سرعت آنها آهسته شده يا توقف می‌کنند، خواهد پرداخت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين شرکت قصد دارد ابزار خود را که به شکل نوار خط‌کشی برجسته خيابان‌ها بوده، در غرفه‌های عوارضی، استراحتگاه‌ها، پارکينگ‌ها، ورودی و خروجی فرودگاه‌ها، سيستم‌های روشنايی شهر و ديگر مناطقی که بايد سرعت خودرو در آن آهسته باشد، به‌کار ببرد.

شرکت «نيوانرژی» برای يک سال گذشته، به آزمايش اين فناوری جديد خود مشغول بوده و اخيرا با همکاری با شهر «رونوک» ويرجينيا اين سيستم را به آزمايش گذاشته است.

به گفته اين شرکت و مسوولان اين شهر، آزمايش اين فناوری در ماه گذشته موفقيت‌آميز بوده است. نصب اين سيستم در مناطقی صورت می‌گيرد که خودروها با سرعت بالاتر از ۲۴ کيلومتر در ساعت حرکت کرده و پيش از توقف کامل، سرعت خود را آهسته می‌کنند. از آن جمله می‌توان به پارکينگ‌ها، گذرگاه‌های مرزی، رمپ‌های خروجی و مناطق نزديک به ترافيک اشاره کرد.

نصب آزمايشی اين دستگاه در «رونوک» در زمان يک نمايش شهری صورت گرفت که ۵۸۰ خودرو از روی نوارهای برجسته طی شش ساعت عبور کردند.

به ادعای اين شرکت، انرژی به دست آمده از اين ميزان ترافيک می‌تواند برق لازم برای يک روز کامل يک خانه را تامين کند. شهر «رونوک» قرار است در ماه ژانويه به انتشار گزارشی درباره نتيجه اين نصب آزمايشی بپردازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016