پنجشنبه 3 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ازدواج‌های فامیلی مهمترین علت بیماریهای ژنتیكی در كشور است، ایرنا

تهران - دبیر علمی اولین همایش بین‌المللی بیماریهای نوروژنتیك گفت: ازدواج‌های فامیلی مهمترین علت بیماریهای نوروژنتیك در كشور هستند كه متاسفانه در برخی از نقاط كشور به دلیل بافت فرهنگی آنها زیاد دیده می شود.

به گزارش ایرنا ، غلامرضا زمانی در حاشیه همایش بین‌المللی بیماریهای نوروژنتیك در جمع خبرنگاران افزود: بیماری ‌های نوروژنتیك به بیماریهای عصبی گفته می شود كه منشاء ژنتیكی دارند و از جمله این بیماریها می‌ توان به بیماری‌های اسكلتی، عصبی و عضلانی اشاره كرد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر به دلیل ازدواج های فامیلی در كشور بیماریهای نوروژنتیك آمار بالایی دارد . این فقط مشكل كشور ما نیست بلكه بیشتر كشورهای دنیا با آن مواجه اند .

وی ادامه داد: با پیشرفت در تشخیص این بیماریها در كشور دست پزشكان برای درمان آنها بیشتر باز شده و با توجه به اینكه علت برخی بیماریها هنوز مشخص نیست اما با پیشرفت های صورت گرفته آینده درمانی خوبی خواهند داشت.

زمانی خاطرنشان كرد: مهمترین امید در درمان بیماریهای نوروژنتیك اصلاح ژن است كه پیشرفت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است به طوری كه به عنوان مثال در آینده نزدیك به جای اینكه شاهد داروهایی باشیم كه فقط جنبه فارموكولوژیك دارند داروهایی را خواهیم دید كه بر ژنها اثر خواهند گذاشت و تغییر و تحولات زیادی در درمان بیماریهای ژنتیك ایجاد خواهند كرد.

دبیر علمی اولین همایش بین‌المللی بیماریهای نوروژنتیك ادامه داد: درمان این بیماریها در ایران تفاوتی با سایر كشورها ندارد اما فقط باید استانداردهای ارایه خدمات را بالا ببریم.

زمانی اضافه كرد: در حال حاضر در زمینه اصلاح ژن و در عبارتی ژن درمانی اقدامات خوبی صورت گرفته است و نتایج خوبی در بیماری های نقص عضو و بیماری های بدخیم كه نیاز به پیوند مغز استخوان دارند به دست آمده است.

به گفته وی یك سلسله تحقیفات در این زمینه نیز در دست تحقیق است.

زمانی اظهارداشت : متاسفانه در حال حاضر بانك اطلاعاتی جامعی از تعداد بیماران ژنتیكی در كشور وجود ندارد در حالی كه دانستن تعداد بیماران ژنتیكی در روند تحقیق و درمان یك ضرورت است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بیان اینكه پیش بینی این بیماری در كشور روند خوبی دارد تاكید كرد: دانشگاه ها باید در زمینه وارد عمل شوند و یك رشته دانشگاهی ' پیش بینی ' در دانشگاه ها تصویب و راه اندازی و سرمایه گذاری بیشتری انجام شود زیرا همیشه پیشگیری كم هزینه تر از درمان است.

زمانی در پایان تاكید كرد: با توجه به رشد روز افزون علم در دنیا ما هم باید با تجهیزات و امكانات جدید موجود در دنیا آشنا شویم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016