یکشنبه 6 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شنا در دوران بارداری نیاز به سزارین را تا دو برابر كاهش می دهد، ایرنا

یافته های یك پژوهش در كشور نشان می دهد كه مادرانی كه در دوران بارداری ورزش های آكواژیمناستیك (نوعی حركات ورزشی در آب) انجام می دهند تا دو برابر كمتر از دیگر زنان باردار در هنگام زایمان به عمل سزارین نیاز دارند.

به گزارش ایرنا ، دكتر 'نیلوفر معتمدی ' متخصص زنان و زایمان به تازگی پژوهشی را با عنوان 'بررسی اثر شنا در آب بر سهولت ونتایج زایمان طبیعی در زنان باردار نولی پار (حاملگی بار اول)' انجام داده است.

در این پژوهش 146 خانم باردار مراجعه كننده به بیمارستان در طول سال های 1389 تا 1390 كه در بخش آكواژیمناستیك شركت داشته ، مورد بررسی قرار گرفته اند.

آكواژیمناستیك، مجموعه حركات ورزشی است كه با هدف توانمند سازی زنان باردار و منطبق با فیزیولوژی بدن مادران باردار طراحی و در آب گرم انجام می شود.

به گفته دكتر معتمدی 73 نفر از زنان باردار مراجعه كننده به بیمارستان در مدت بارداری در بخش آكواژیمناستیك به تمرین های ورزشی پرداختند و 73 نفر در این كلاس ها مشاركت نكردند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنین دكتر' ابوطالب صارمی ' متخصص زنان و زایمان در این مورد گفت : آكواژیمناستیك بهترین ورزش دوران بارداری است زیرا مادر در آب احساس سبكی می كند و فشار و كشش كمتری به بدنش وارد می شود.

به گفته وی ، هدف از این حركات ورزشی، ارتقای كیفیت زندگی زنان باردار، حفظ پروسه فیزیولوژیك بارداری و همچنین كمك به انجام زایمان طبیعی و آسان است.

صارمی افزود : اغلب زنانی كه در دوران بارداری در كلاس های آمادگی برای زایمان شركت می كنند، برنامه آرا م سازی عضلانی و ورزش در آكواژیمناستیك انجام می دهند. این امر موجب می شود عملكرد قلب و ریه آنان بهبود می یابد و از آمادگی جسمانی بهتری نیز برخوردار شوند.

به گفته وی آكواژیمناستیك همچنین در توانمند سازی زنان میانسال و یائسه كمك فراوانی می كند و در بهبود و پیشگیری از دردها و گرفتگی های اسكلتی عضلانی، مفصلی، آرتروز و دیسك های كمر و گردن، اضافه وزن و واریس نیز بسیار موثر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016