دوشنبه 14 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تبليغات هوشمند وزن افراد را تخمين می زنند! مهر

ايستادن در برابر يک بيلبورد تبليغاتی در آينده ای نه چندان دور، مشابه ايستادن بر روی يک ترازو خواهد بود زيرا وزن افراد در آينده برای توليد کنندگان تبليغات ارزش بسياری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، تبليغات ديجيتال در فضاهای عمومی مانند مترو، ايستگاه های اتوبوس و فرودگاه ها هنوز به مرحله ای نرسيده اند که نام عابران پياده را صدا بزنند، اما در حال نزديکتر شدن به مرحله ای هستند که در آن عابران می توانند با عبور از کنار تبليغات ديجيتال نام خود را بر روی بيلبوردها مشاهده کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از سويی ديگر دانشمندان رايانه ای در حال مطالعه بر روی تبليغاتی هستند که می توانند وزن افراد را بخوانند. محققان سنگاپوری سيستمی را ابداع کرده اند که تبليغات را به اندازه ای هوشمند خواهد ساخت تا بتوانند وزن افرادی که از برابر آنها عبور می کنند را تخمين بزنند.

محققان دانشگاه ملی سنگاپور می گويند زمينه های زيادی برای سودمند بودن تخمين وزن انسان وجود دارد. دوربينهايی که در درون تبليغات کار گذاشته شده اند، می توانند وزن افرادی که از برابر آنها عبور می کنند را تخمين بزنند از اين رو تبليغات می توانند بر اساس نوع افراد حاضر در منطقه تغيير کند. هدف، دستيابی به ميزان کافی از اطلاعاتی است تا بتوان با استفاده از آنها تاثيرگذاری تبليغات را افزايش داد.

برای مثال اگر تبليغ احساس کند تعدادی خانم ورزشکار در حال عبور هستند، تبليغ خود را متناسب با افرادی که در حال عبور هستند، تغيير خواهد داد. به اين شکل افراد تبليغاتی را متناسب با قد، وزن و سن خود دريافت خواهند کرد. حتی در صورتی که دوربين گروهی از افراد که دچار اضافه وزن هستند را رديابی کند، آغاز به تبليغ غذاهای سالم و کم کالری و محصولات ورزشی خواهد کرد.

فناوری تشخيص حالات چهره بر روی تبليغات ديجيتالی که از قابليت جمع آوری اطلاعات درباره جنسيت و سن برخوردار است در حال حاضر وجود دارد از اين رو محققان بر روی اطلاعاتی از قبيل وزن تمرکز کرده اند. محققان برای ايجاد چنين فناوری از دوربين عمقی مشابه آنچه در کينکت XboX استفاده شده برای احساس و تعيين حجم بدن افرادی که در حال عبور هستند، استفاده کرده اند.

بر اساس گزارش ديسکاوری، زمانی که دوربين حجم بدن را تخمين زد، دانشمندان از الگوريتمی برای رديابی بدن انسان و ساختارهای بدن وی استفاده می کنند تا وزن فرد به دست بيايد. اين اطلاعات با استاندارد شاخص جرمی بدن نيز انطباق داده می شوند. زمانی که اين فناوری تکميل شود، محققان قصد دارند با ترکيب آن با ديگر فناوری ها برای تشخيص سن، قوميت، جنسيت، قد، و نوع پوشش پيشنهادهای تبليغاتی هوشمندانه ای را به مخاطب ارائه کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016