شنبه 17 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشمندان موفق به توليد نخستين ميمون‌هاي تركيبي جهان شدند، ایسنا

دانشمندان دانشگاه علوم و بهداشت اورگان براي اولين بار موفق شده‌اند اولين ميمونهاي كايمراي جهان را به وجود آورند كه كاملا سالم و عادي بوده و از سلولهاي شش ژنوم مجزا تركيب شده‌اند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين دستاورد، اميدها را براي گسترش تحقيقات آينده بر روي حيوانات كايمرا (موجودات تركيبي) كه تاكنون تنها بر روي موشها محدود شده‌ بود، افزايش داده است.

اين پژوهش كه در مجله Cell منتشر شده، از احتمال وجود برخي محدوديت‌ها در كاربرد سلولهاي بنيادي جنيني مهندسي شده خبر داده است.

اين ميمونهاي كايمرا در پي تركيب سلولهاي شش جنين ميمون رزوس و كاشت موفق آنها در يك ميمون مادر بوجود آمده‌اند. راز اين دستاورد، تركيب سلولها از جنين‌هاي در مراحل اوليه بود كه سلوهاي جنيني آنها هنوز در مرحله بنيادي با قابليت تبديل به هرنوع سلول قرار دارند.

روكو و هكس، دو ميمون نر دوقلوي تركيبي اين پژوهش نام خود را از زبان ژاپني و يوناني به معني شش ‌گرفته‌اند، همچنين يك ميمون سوم نيز در اين فرآيند بوجود آمده كه چيمرو نام گرفته است‌.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته دانشمندان، سلول‌ها هيچ گاه در هم متلاقي نشده بلكه در كنار هم به كار پرداخته و بافتها و اندامها را بوجود مي‌آورند.

اين درحاليست كه برخي منتقدان از اين پژوهش انتقاد كرده و دليل آن را تلفات بالاي حيوانات در آزمايشات اين‌چنيني خواندند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016