شنبه 17 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زنان باردار دارای اضافه وزن نباید خودسرانه رژیم غذایی بگیرند، ایرنا

تهران - كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: زنان باردار دارای اضافه وزن نباید خود سرانه از رژیم های غذایی كه در آنها، غذاهای اصلی مانند نان و غلات، برنج، ماكارونی، شیر و مواد لبنی، سبزی و میوه، گوشت، حبوبات و تخم مرغ حذف می شود، استفاده كنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'حسین فلاح' افزود: تحرك كافی بوسیله پیاده روی منظم روزانه - بطور مثال یك ساعت پیاده روی در روز- در صورت نداشتن ممنوعیت پزشكی بهترین راه برای پیشگیری از اضافه وزن است.

وی ادامه داد زنان باردار دارای اضافه وزن باید از سرخ كردن غذاها اجتناب و تا حد ممكن غذاها را به شكل آب پز، بخارپز و كبابی مصرف كنند؛ همچنین چربی اطراف گوشت و پوست مرغ را قبل از پخت، جدا و از مصرف آنها خودداری كنند.

این كارشناس تغذیه خاطرنشان كرد اینگونه زنان برای كنترل وزن باید از شیر و محصولات لبنی كم چرب استفاده و به جای بكاربردن سس های چرب در تهیه سالاد از چاشنی هایی مانند آبلیمو، سركه، آبغوره و آب نارنج استفاده كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فلاح، محدود كردن مصرف فست  فودهای حاوی چربی مانند سوسیس، كالباس و پیتزا را یكی از موثرترین راهكار جلوگیری از چاقی برشمرد و گفت: زنان باردار دارای اضافه وزن بهتر است از روغن های مایع با كیفیت مطلوب مانند روغن كلزا به مقدار كم در غذاها استفاده كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016