چهارشنبه 5 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قارچ جادویی؛ داروی جدید افسردگی، ایرنا

تهران- نوعی قارچ موسوم به 'سیلوسایبین' كه به 'قارچ جادویی' معروف است می تواند افراد افسرده را درمان كنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، 'دیوید نات' پژوهشگر این طرح از دانشگاه سلطنتی لندن گفت: قارچ سیلوسایبین به عنوان داروی افزایش توان مغز شناخته می شود.

وی افزود:دریافته ایم سیلوسایبین - تركیب طبیعی تولید شده توسط این قارچ - موجب كاهش فعالیت در برخی مناطق مغزی می شود كه متراكم ترین ارتباطات را با دیگر مناطق دارد. این مناطق 'هاب' خوانده می شوند.

در یك بررسی30 داوطلب سالم تحت تزریق سیلوسایبین قرار گرفتند و فعالیت مغزی آنها با توسط تصویر برداری MRI بررسی شد . این اسكن ها نشان داد كه فعالیت مغزی در مناطق هاب مغز افزایش یافت مانند درمانهای موثر داروهای افسردگی.

نتایج این بررسی در نشریه مجموعه مقالات فرهنگستان ملی علوم آمریكا منتشر شده است

تحقیق دوم نشان داد، سیلوسایبین موجب افزایش حافظه شخصی می شود. این امر حاكی از مفید بودن این تركیب مانند داروهای روان درمان است.نتایج این بررسی در نشریه Psychiatry منتشر خواهد شد .

مطالعات نشان داد آن دسته از افرادی كه تحت درمان با تركیب جادویی این قارچ قرار می گیرند بهبود چشمگیری در وضعیت سلامت روانشان مشاهده می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در بررسی كه سال گذشته بر روی 12 نفر انجام شد محققان دریافتند افرادی مبتلا به اضطراب كه تحت درمان با سیلوسایبین قرار داشتند میزان افسردگی شان شش ماه بعد به طور قابل توجهی كاهش یافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016