پنجشنبه 4 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زنان با خطر بیشتر مرگ ناشی از حملات قلبی مواجه هستند، فارس

خبرگزاری فارس: محققان آمریکایی هشدار دادند که زنان با خطر بیشتر مرگ ناشی از حملات قلبی روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از نشریه انجمن پزشکی آمریکا، این محققان هشدار دادند 2 زن از مجموع هر پنج زنی که دچار حمله قلبی می‌شوند، احساس درد در ناحیه سینه ندارند که این امر آگاهی از ابتلای به حمله قلبی در زمان مناسب را برای آنها دشوار می‌کند.

این محققان به زنان توصیه کردند که به علائمی نظیر درد در کام، گردن، شانه‌ها، پشت یا اختلال در معده یا مشکلات ناگهانی تنفسی به عنوان دلایل احتمالی ابتلای خود به حملات قلبی توجه کنند.

به گفته محققان، تاخیر در شناسایی علائم حملات قلبی به احتمال زیاد علت اصلی مرگ و میر بیشتر زنان در مقایسه با مردان بعد از انتقال به بیمارستان است.

جان کانتو محقق درمانگاه واتسون و مرکز منطقه‌ای لاکلند در فلوریدا گفت: نشانه اصلی حملات قلبی درد در ناحیه سینه و خستگی است اما به احتمال زیاد علائم و نشانه‌های حمله قلبی در زنان به شیوه‌های مختلفی بروز می‌کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محققان اطلاعات یک میلیون و یکصد هزار بیمار را که در بیمارستانهای آمریکا از سال 1994 تا 2006 میلادی برای حملات قلبی درمان شدند، بررسی کردند که 42 درصد آنها را زنان تشکیل می‌دادند.

این تحقیقات نشان داد فقط 35 درصد زنان و مردان گفتند که دردی در ناحیه سینه نداشته‌اند اما بین زنان و مردان آمار متفاوت بود به گونه‌ای که 42 درصد از زنان گفته بودند که دردی در ناحیه سینه احساس نکرده‌اند اما این درصد در نزد مردان 31 درصد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016