شنبه 19 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد:آهن در تقویت یادگیری موثر است

تهران - عضو هیات علمی دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت : آهن بر افزایش سرعت و دقت در یادگیری موثر است .

به گزارش دانشگاه علوم پزشكی مشهد ،دكتر 'محمود عجم ' اظهار داشت : فقر آهن و كم‌خونی یكی از مهم‌ترین مشكلات تغذیه‌ای در جهان است و بر اساس برآورد سازمان بهداشت جهانی 2 میلیارد نفر از مردم جهان به كم‌خونی مبتلا هستند.

وی افزود: نوجوانان به ویژه دختران از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر كم‌خونی هستند . پیامدهای زیانبار كم‌خونی ناشی از فقر آهن شامل كاهش ضریب هوشی ، قدرت یادگیری و اختلال در رشد جسمی و نهایتا كاهش توانمندی‌های ذهنی و جسمی است .

عضو هیات علمی دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: یك مطالعه میدانی به تازگی در 10 دبیرستان شهرستان مشهد انجام شده است كه در این تحقیق 385 نفر در دو گروه مورد و شاهد با استفاده از نمونه گیری خوشه‌ای از بین پایه‌های اول تا سوم دبیرستان انتخاب شدند .




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عجم افزود : نتایج این تحقیق نشان داد هیچ گونه ارتباطی بین اطلاعات دموگرافیك و یادگیری دانش‌آموزان وجود ندارد اما سطح یادگیری در پایان مطالعه نسبت به ابتدای پژوهش در هر دو گروه افزایش یافته بود .این افزایش در گروهی كه آهن یاری شده‌ بودند بیش از گروه شاهد بود.

وی خاطرنشان كرد : نتایج این تحقیق در زمینه بررسی ارتباط بین آهن یاری ، آموزش تغذیه مناسب و یادگیری نشان داد كه آهن یاری شركت كنندگان به مدت 16هفته بر افزایش سرعت و دقت یادگیری افراد موثر است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016