چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روباتهاي زندانبان در راهند!

محققان كره جنوبي آزمايش نخستين نسل از روبات‌هاي زندانبان را در يكي از زندان‌هاي اين كشور آغاز كردند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ماه نوامبر گذشته، كره جنوبي از تكميل پروژه طراحي روبات زندانبان (Robo-Guard) خبر داد و از هفته جاري آزمايش نخستين نسل از اين روبات ها در زندان شهر ساحلي پوهانگ آغاز شده است.

روبات زندانبان 1.5 متر قد دارد و مجهز به چندين دوربين، ميكروفون و دو سيستم ارتباطي بي‌سيم است كه امكان برقراري ارتباط ميان نيروهاي امنيتي و زندانيان از راه دور را فراهم مي‌كند.

دوربين‌هاي نصب شده بر روي روبات زندانبان از نوع عمق سنج سه بعدي است كه امكان بررسي دقيق محيط زندان را فراهم مي‌كند و در صورت تشخيص هرگونه ناآرامي و اغتشاش، هشداري را به مركز كنترل و نيروهاي امنيتي زندان ارسال مي‌كند.

اگرچه اين روبات جزء گروه روبات‌هاي خودمختار محسوب مي‌شود، اما امكان كنترل از راه دور از طريق آي پد نيز براي آن در نظر گرفته شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




طراحان هدف از ساخت روبات زندانبان را بهبود وضعيت امنيت زندان‌ها در كنار كاهش مشكلات زندانبانان عنوان كرده‌اند. اين پروژه با حمايت وزارت دانش اقتصادي كره جنوبي و با همكاري موسسه تحقيقات الكترونيك و مخابرات (ETRI) و SMEC طراحي شده است.

هزينه ساخت روبات زندانبان 879 هزار دلار اعلام شده است و محققان از توسعه فناوري نسل بعدي روبات با عملكردهاي بيشتر از جمله امكان بازرسي بدني خبر مي دهند.

مرحله آزمايش با حضور سه روبات زندانبان يك ماه بطول مي‌انجامد و در صورت تأييد عملكرد، در كنار نيروهاي انساني در زندان هاي اين كشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016