چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعزام سه دانشجوي ايراني به مرکز تحقيقات هسته‌يي اروپا

عضو هيات علمي پژوهشكده ذرات بنيادي و شتابگرهاي پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي (IPM) با اعلام بازگشت چهار دانشجوي دكتري اعزام شده به مرکز تحقيقات هسته‌يي اروپا(سرن) از اعزام سه دانشجو از پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي به سرن خبرداد.

دكتر محسن خاكزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار پژوهشي ايسنا، اظهار كرد: در راستاي همکاري‌هاي ايران با مرکز تحقيقات هسته‌يي اروپا (CERN) اين دانشجويان به مركز فرستاده مي‌شوند تا در آزمايش‌های مربوط به شتابگر مشغول شوند و تجربه‌هاي لازم را كسب كنند تا در آينده پس از فراهم شدن شرایط لازم با احداث آزمايشگاه‌هايي در ايران در اين زمينه تحقيقات انجام شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با اشاره به اين كه تاكنون چهار دانشجوي دكتري به مركز تحقيقات هسته يي اروپا اعزام شده و به ايران بازگشته اند، اظهار كرد: رساله دكتري دانشجويان اعزامي به سرن كه از دانشگاه‌ صنعتي شريف، شيراز و صنعتي اصفهان بوده اند به تجزيه و تحليل اطلاعات برخورد ذرات در شتابگر بزرگ سرن اختصاص دارد و در آينده نزديك، سه نفر از دانشجويان پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي (IPM) هم به مركز تحقيقاتي سرن اعزام مي‌‌شوند.

خاكزاد تصريح كرد: به ازاي تعداد افرادي كه به سرن فرستاده مي‌شوند بايد برخي از وظایف یا سرویس ها نيز توسط ايراني‌ها ارائه شود به عنوان مثال بايد در فعاليت‌هاي روزانه سرن و ارائه سرويس به تاسيسات شتابگر سرن شركت كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016