شنبه 16 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درمان نابینایی با قراردادن یک ریزتراشه در کره چشم

گروهی از پزشکان بریتانیایی با قراردادن یک ریزتراشه داخل چشم افرادی که براثر بیماری التهاب رنگدانه‌ای شبکیه چشم نابینا بودند، دید آنها را اصلاح کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، التهاب رنگدانه ای شبکیه چشم (retinitis pigmentosa) شرایط غیرقابل درمانی است که به کوری منتهی می شود، این شرایط یک نفر را در هر 3 تا 4 هزار نفر تحت تأثیر قرار می دهد.

پس از آزمایشهای انجام شده روی کریس جیمز که 10 سال نابینا بود، وی لحظه ای که پس از 10 سال توانست ببیند را یک لحظه جادویی توصیف کرد. پزشکان از سه هفته قبل این ریزتراشه را داخل چشم وی کار گذاشته بودند و پس از آن این تراشه را به کار انداختند.

درحال حاضر جیمز می تواند اشکال و نورها را تشخیص دهد و امیدوار است روشی که مغز تصاویر نشان داده شده توسط ریز تراشه را تفسیر می کند بهبود یافته تا در نهایت به اصلاح دید وی منتهی شود.

جیمز 54 ساله یکی از دو مرد بریتانیایی است که با کاشت این شبکیه چشم بینایی خود را تاحدی به دست آورده اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رابین میلر بیمار دوم است که یکی از موفقترین تولید کنندگان صنعت موسیقی در بریتانیا است وی اظهار می دارد پس از کار گذاشتن این ریزتراشه برای نخستین بار یک رویای رنگی داشته است.

هر دو بیمار در اثر شرایطی که از آن به التهاب رنگدانه ای شبکیه چشم یاد می شود، بینایی خود را از دست داده اند، در این شرایط سلولهای گیرنده نور در پس چشم به تدریج فعالیت خود را متوقف می کنند.

این تجربه برای 20 هزار بریتانیایی که به این بیماری مبتلا هستند امیدواری داده است تا آنها بتوانند با این روش بینایی خود را به دست آورند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016