چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هزینه و طول درمان بیمار مقاوم به آنتی بیوتیك ها افزایش می یابد

تهران - دبیر علمی همایش عوامل ضد میكروبی و مقاومت به آن گفت: هزینه و طول درمان بیمار مقاوم به آنتی بیوتیك ها افزایش می یابد و باید نظارت دقیق تری بر تجویز آنتی بیوتیك ها توسط پزشكان انجام شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'شهناز آرمین' درگفت وگویی با اشاره به اهمیت موضوعی این همایش گفت: هزینه و طول دوره درمان برای بیماری كه به علت مصرف بی رویه آنتی بیوتیك ها، با یك ارگانیسم مقاوم، عفونت پیدا می كند تا چندین برابر افزایش پیدا خواهد كرد.

وی از برگزاری همایش عوامل میكروبی و مقاومت به آن ها در دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی طی روزهای چهارم و پنجم خردادماه امسال خبرداد و هدف از برگزاری این همایش را گردآوری اطلاعات مربوط به وضعیت مقاومت در برابر عوامل آنتی میكروبیال دانست.

وی با اشاره به این كه مصرف بی رویه آنتی بیوتیك ها در كشور بیش از سایر عوامل، در ایجاد مقاومت های ضد میكروبی دخیل است، گفت: علاوه بر آنتی بیوتیك هایی نظیر آموكسی سیلین و سفالكسین كه بدون نیاز به نسخه پزشك در داروخانه ها عرضه می شود، بر تجویز سایر آنتی بیوتیك ها توسط پزشكان نیز نظارت دقیقی وجود ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: همچنین شاهد هستیم كه پزشكان عمومی طیف وسیعی از آنتی بیوتیك ها را كه به راحتی توسط متخصصان عفونی تجویز نمی شود، در نسخه بیمارانشان می نویسند، در حالی كه موارد بسیاری از این ها اندیكاسیون ندارند.

این فوق تخصص عفونی اطفال، از كوتاهی برخی بیماران نیز گلایه كرد و گفت: گاهی هم آنتی بیوتیك به درستی تجویز می شود، اما بیمار دوره مصرف را به پایان نمی رساند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دبیر علمی همایش عوامل ضد میكروبی و مقاومت به آنها درباره عوارض ایجاد مقاومت آنتی بیوتیكی اظهار كرد: بیماری كه با یك ارگانیسم مقاوم، عفونت پیدا می كند طبعا طول دوره درمان برای وی افزایش می یابد و هزینه ای كه باید بپردازد به این علت كه باید آنتی بیوتیك جدیدتری را مورد استفاده قرار دهد بیشتر می شود. در واقع می توان گفت یك سیكل معیوب درمانی ایجاد می شود كه تبعات مخصوص به خود را دارد.

وی با بیان این كه این همایش 8 امتیاز بازآموزی برای شركت كنندگان به همراه خواهد داشت، عنوان كرد: گروه هدف این همایش متخصصان عفونی، ریه، گوارش و جراحی اطفال، نوزادان، داخلی، عفونی، پزشكان عمومی، داروسازان، پرستاران، ماماها و آزمایشگاهیان هستند.

بر اساس این گزارش، همایش عوامل ضدمیكروبی و مقاومت به آن ها در روزهای چهارم و پنجم خردادماه امسال در دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به همت مركز تحقیقات عفونی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی واقع در بزرگراه نیایش برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016