پنجشنبه 25 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطار اتمی در روسیه ساخته می شود

تهران- خطوط ریلی روسیه و سازمان انرژی اتمی فدرال این كشور قصد دارند قطاری بسازند كه از انرژی هسته ای به عنوان سوخت استفاده می كند.

به گزارش سایت روسیه امروز ، ' والنتین گاپانوویچ ' معاون شركت خطوط ریلی روسیه گفت : این قطار 11 واگن و نمایشگاه علمی دارد . هزینه تخمینی ساخت این قطار و اقدامات امنیتی برای چنین سیستم حمل و نقلی هنوز مشخص نشده است .

در اواسط قرن بیستم صنعت حمل ونقل تقریبا شیفته ایده هایی شد كه منشا هسته ای داشتند.

یك روزنامه روسی در سال 1985نوشت: اگرچه ممكن است لوكوموتیوهای هسته ای هم ظرفیت اما سنگین تر از قطارهایی نیروی بخار یا دیزلی باشند اما می توان آنها را در فصل زمستان بدون هیچ تجهیزات و بار اضافی به مناطق دور افتاده مانند قطب شمال فرستاد.

این روزنامه همچنین نوشت: لوكوموتیوهای هسته ای را می توان به سادگی به نیروگاه های برق متحرك تبدیل و انرژی مورد نیاز وسایل برقی را تامین كرد.

ایده استفاده از انرژی هسته ای در زندگی روزمره ذهن محققان آمریكایی را نیز مشغول كرده است . شركت خودرو سازی فورد در سال 1985 'خودروی مفهومی Ford Nucleon ' را كه از سوخت هسته ای استفاده می كند، ارایه كرد.

این خودرو دارای موتور احتراق داخلی نیست و انرژی مورد نیاز آن توسط یك راكتور هسته ای كوچك در عقب خودرو تامین می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




موتور بخار آن كه توسط شكاف هسته ای اورانیوم به مانند زیردریایی های هسته ای كار می كند. با این حال خودروی هسته ای فورد هرگز به فاز تولید نرسید.

از سوی دیگر رسانه های آمریكایی از ایده جاروبرقی هسته ای نیز خبر داده بودند امااین پروژه نیز هرگز به مرحله اجرا نرسید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016