شنبه 18 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نجات کودکان سرطانی با اهدای خون بند ناف

کودکان سرطانی زیادی در حال مرگ هستند که تنها چیزی که نیاز دارند خونی با تطابق ژنتیکی است و به طور حتم خون بند ناف بهترین گزینه است.

رییس بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان گفت: اهدای خون بند ناف به کودکان سرطانی موجب نجات آن‌ها ازمرگ می‌شود.

مرضیه ابراهیمی در گفتگو با ایلنا در این باره گفت: خون بند ناف رابطه جنین و مادر در دوره بارداری است که متاسفانه بعد از زایمان دور ریخته و دیگر هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خون بند ناف غنی از سلول‌های بنیادین است، تصریح کرد: این درحالی است که روزانه منابع زیادی از این سلول‌های بنیادین بدون اینکه از آن‌ها استفاده‌ای شود به به دور انداخته می‌شوند.

رییس بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان خاطرنشان کرد: باید این سلول‌ها را نگهداری و از آن‌ها استفاده کنیم که خوشبختانه این کار هم اکنون در کشور در حال انجام است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه دو نوع ذخیره سازی خصوصی وعمومی سلول‌های بنیادین بند ناف در کشور وجود دارد، افزود: در ذخیره سازی نوع اول والدین با بستن یک قرارداد وپرداخت هزینه‌ای خون بند ناف فرزندشان را به صورت خصوصی نگه می‌دارند.

وی در پاسخ به این سوال که چه مقدارهزینه‌ای برای نگهداری خون بند ناف به صورت خصوصی گرفته می‌شود، گفت: هزینه خیلی زیادی نیست ومتناسب با هراستان هزینه آن فرق می‌کند.

رییس بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان درادامه درمورد نگهداری خون بند ناف به صورت عمومی، تصریح کرد: در این حالت والدین ازآنجایی که خانواده سالمی دارند خون بند ناف فرزند خود را به کسانی که نیاز دارند، اهدا می‌کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: کودکان سرطانی زیادی در حال مرگ هستند که تنها چیزی که نیاز دارند خونی با تطابق ژنتیکی است که به آن‌ها تحویل داده شود و به طور حتم خون بند ناف بهترین گزینه است زیرا جنینی ترو قدرت پیوند بالاتری دارد.

به گفته وی اهدای خون بند ناف به کودکان سرطانی کمک زیادی به آن‌ها خواهد کرد به طوری که به صورت کامل درمان می‌شوند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رییس بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان به زمان تحویل خون بند ناف نوزاد به بانک‌های عمومی و خصوصی اشاره کرد وافزود: والدین باید برای این کار حداقل یک یا دو هفته قبل از تولد نوزاد با مراکز جمع آوری خون بند ناف در تماس باشند.

به گفته ابراهیمی مراکز جمع آوری خون بند ناف شامل بانک خصوصی پژوهشگاه رویان، شرکت فناوری بن یاخته‌ها، بانک سازمان انتقال خون، بانک عمومی پژوهشگاه رویان وبانک بیمارستان شریعتی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016