چهارشنبه 5 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاور وزير بهداشت: 20 درصد ايرانيان فشار خون بالا دارند

مشاور وزير بهداشت با اشاره به اجراي برنامه كنترل فشار خون در بخش روستايي، تاكيد كرد: بروز فشار خون در جمعيت روستايي سه درصد كاهش يافته است ولي در حال حاضر 20 درصد جمعيت كشور دچار فشار خون بالا هستند.

به گزارش خبرنگار«سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكترحسن آقاجاني در اولين كنگره مشترك قلب و عروق ايران كه در سالن همايش‌هاي رازي برگزار شد، با بيان اينكه مطابق آمارهاي موجود سالانه 17 ميليون نفر در دنيا به علت سكته‌هاي قلبي جان خود را از دست مي‌دهند، گفت: پيش بيني مي‌شود تا سال 2015 اين آمار به 64 ميليون نفر برسد كه 20 ميليون آن مربوط به كارديووسكولار خواهد بود.

به گفته وي توزيع جغرافيايي مرگ و مير به سمت كشورهاي در حال توسعه در حركت است.

مشاور وزير بهداشت با اشاره به اينكه نرخ مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي قلبي 171 در هر 100 هزار نفر جمعيت است، عنوان كرد: 40 درصد از اين ميزان، مربوط به سكته‌هاي قلبي است. در همين راستا وزارت بهداشت اقداماتي را انجام داده است كه ممنوعيت تبليغات كالاهاي آسيب رسان به سلامت از جمله آن‌هاست.

وي افزود: ازهفته گذشته دستگاه‌هاي ذيربط ملزم شده‌اند كه كالاهاي آسيب رسان تبليغ نشود.

آقاجاني به اشاره به اينكه بيش از يك سوم مرگ‌ها به علت بيماري كارديووسكولار اتفاق مي‌افتند، گفت: به همين علت بررسي ريسك فاكتورها در تمامي استان‌ها مطرح شد كه اكنون در 30 استان كشور هر ساله وضعيت ريسك فاكتورها بررسي مي‌شود.

وي ادامه داد: همچنين وضعيت ريسك فاكتورها در كشور و در جمعيت 15 سال به بالاي كشور بررسي شد و نتايج به دست آمده نشان داد كه تنها 4 درصد از جمعيت كشور هيچ ريسك فاكتوري ندارند و 96 درصد از مردم حداقل يكي از ريسك فاكتورها را دارند.

مشاور وزير بهداشت با اشاره به اجراي برنامه كنترل فشار خون در بخش روستايي تاكيد كرد: بروز فشار خون در جمعيت روستايي سه درصد كاهش يافته است ولي در حال حاضر 20 درصد جمعيت كشور دچار فشار خون بالا هستند.

وي گفت: درخصوص كلسترول، جمعيت روستايي شرايط بهتري نسبت به جمعيت شهري دارد؛ ولي به طور كلي نزديك به 90 درصد از جميعت كشور ما مصرف پنج نوبت سبزي را علي‌رغم وفور سبزيجات در كشور رعايت نمي كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آقاجاني با اشاره به اينكه طبق آمارهاي سال 2011 ، 50 درصد زنان و 32 درصد مردان دچار بي‌تحركي ه، گفت: همچنين21 درصد مردان و يك درصد زنان، سيگاري هستند كه به طور ميانگين ، 11 درصد جمعيت بالاي 15 سال را در بر مي‌گيرد.

مشاور وزير بهداشت در پايان با اشاره به اينكه خوشبختانه دستگاه‌هاي آنژيوگرافي در همه استان‌هاي كشور وجود دارد، عنوان كرد: در تهران 66 دستگاه آنژيوگرافي داريم كه براساس شاخص‌هاي كشورهاي اروپايي مي تواند 33 ميليون جمعيت را پوشش دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016