شنبه 1 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تك فرزندها بيشتر در معرض اضافه وزن قرار دارند

كودكان تك و بدون خواهر و برادر بيش از 50 درصد نسبت به بقيه در معرض خطر بروز چاقي هستند.

به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، يافته‌هاي گروهي از دانشمندان در يك مطالعه روي 12700 كودك در نقاط مختلف 8 كشور اروپايي از جمله سوئد با بررسي رژيم غذايي، شيوه زندگي، چاقي و تأثير آنها بر سلامت كودكان 9-2 ساله نشان داد كه احتمال چاقي در كودكان تنها تا 50 درصد بيشتر از كودكان هم سن داراي خواهر و برادرشان است.

نتايج حاصل از اين تحقيق مي‌افزايد: در اين مطالعه عوامل ديگر مؤثر بروز چاقي مانند سن، جنس، وزن نوزاد هنگام تولد و وزن پدر و مادر تحت كنترل قرار گرفته و مشاهده شده است كه ميزان BMI‌ اين كودكان با پرسشنامه‌اي درخصوص عادات غذاخوردن، مشاهده تلويزيون و ميزان بازي در فضاي باز مرتبط بوده است.

براساس اين تحقيق محققان افزودند: كودكان تنها اغلب، كمتر به بازي در فضاي بيرون ترغيب مي‌شوند و به احتمال زياد بيشتر در اتاق خواب خود به تماشاي تلويزيون مي‌پردازند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته محققان اين كودكان بيشتر از بقيه مستعد ابتلا به چاقي هستند و ممكن است اين پديده علاوه بر تك بودن آنها به دليل تفاوت‌هاي فردي در محيط خانواده نيز باشد كه ما قادر به اندازه‌گيري جزئيات آن نيستيم و براي درك بهتر اين رابطه علت و معلولي يك مطالعه پيگيري ديگر در خانواده‌ها به زودي صورت خواهد گرفت.

بيش از 2 ميليون كودك در اروپا دچار اضافه وزن شده‌اند و اين مطالعه نشان مي‌دهد كه چاقي در ميان كودكان كشورهاي جنوب از جمله ايتاليا، اسپانيا و قبرس بيشتر از سوئد و ساير كشورهاي شمال است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016