چهارشنبه 5 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتصال به شبكه‌هاي اجتماعي در امدادرساني با ژاكت هوشمند دانشمند ايراني

محققان مركز تحقيقاتي SINTEF ICT نروژ به سرپرستي «بابك فرشچيان»، دانشمند ايراني موفق به طراحي نمونه اوليه‌اي از ژاكت هوشمند شده‌اند كه امكان اتصال به شبكه‌هاي اجتماعي در شرايط اضطراري را فراهم مي‌كند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در زمان بروز تصادف، آتش سوزي يا وقوع بلاياي طبيعي، اعضاي تيم‌هاي امدادي نمي‌توانند به راحتي از تلفن همراه خود براي ارسال و دريافت پيام هاي اضطراري استفاده كنند.

استفاده از تلفن همراه با صفحه نمايش كوچك نياز به استفاده همزمان از هر دو دست دارد كه اين مسأله در زمان امدادرساني به مجروحان تقريبا غير ممكن است. همچنين نيروهاي آتش نشاني در زمان اعزام به مأموريت، وقت كافي براي برداشتن تلفن همراه و استفاده از آن در طول انجام عمليات را ندارند.

محققان مركز تحقيقات فناوري SINTEF ICT براي رفع محدوديت امكان استفاده از تلفن همراه و در عين حال فراهم كردن شرايط ارسال و دريافت پيام هاي متني و صوتي، ژاكت هوشمندي طراحي كرده‌اند كه يك صفحه نمايش كوچك بر روي آستين لباس آن تعبيه شده است.

«بابك فرشچيان» سرپرست تيم تحقيقاتي اين طرح تأكيد مي كند: برقراري ارتباط بين لباس هوشمند با تلفن همراه با سيستم عامل آندرويد از طريق بلوتوث انجام مي شود كه نياز به استفاده از كابل هاي اضافي را از بين مي برد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حسگرهاي مورد استفاده درون لايه داخلي لباس كار گذاشته مي شوند و مدار كنترل كننده عملكرد ميكروفن و حسگرها درون جيب لباس قرار مي گيرد.

پيام هاي متني به صورت خطي بر روي صفحه نمايش نشان داده مي‌شوند و فرد با احساس لرزش در ناحيه گردن، متوجه دريافت پيام جديد مي شود؛ همچنين ارسال و دريافت پيام هاي صوتي نيز از طريق ميكروفن و بلندگوي تعبيه شده داخل ژاكت امكان پذير است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016